Smíchovské, berounské i havířovské nádraží. Správa železnic investuje do oprav 1,2 miliardy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos opraví nádražní budovy za stovky milionů korun. Rozsáhlé rekonstrukce čekají například nádraží na pražském Smíchově, dále v Havířově nebo v Berouně. Začne také oprava fasády Fantovy budovy hlavního nádraží v Praze. V pátek o tom informovala správa železnic. Celkově by letošní investice do nádraží měly vyjít na 1,2 miliardy korun, loni to bylo kolem miliardy.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejnákladnější modernizaci organizace chystá v případě smíchovského nádraží, která vyjde na 400 milionů korun. Kompletní rekonstrukce hlavní budovy začne v létě. Podle SŽDC by opravy měly přispět k maximálnímu využití budovy a zvýšení cestovního komfortu. Rozšířit by se tak měly doplňkové služby na nádraží, v prostorách budovy vznikne například supermarket.

Do haly hlavního nádraží v Praze po rekonstrukci zatéká. Na vině má být parkoviště nad budovou

Číst článek

Na venkovní části Fantově budovy hlavního nádraží se začne pracovat v dubnu. Opravy za 171 milionů korun zahrnují obnovu fasády, oken a částečně také střechy. V Praze by letos v případě úspěšného dokončení stavebního řízení mohla rovněž začít rekonstrukce budovy bývalé kliniky na pražském Žižkově.

K dalším významným projektům patří kompletní rekonstrukce výpravní budovy v Berouně za 233 milionů korun. Opravy se budou týkat odjezdové haly i sousedního administrativního objektu, který následně obsadí SŽDC.

Největší akcí na Moravě a ve Slezsku bude modernizace nádraží v Havířově, která začne v dubnu. Zrekonstruovaná bude nádražní hala, vznikne nová čekárna a odpočívárna pro vlakový personál. Práce za 138 milionů korun budou trvat dva roky.

Železniční správa začala hledat firmu, která opraví vnější část Fantovy budovy hlavního nádraží v Praze

Číst článek

Opravy čekají také nádražní budovy v Písku, Bohumíně, Frenštátu pod Radhoštěm, Šternberku, Křižanově či Třebíči.

Šéf SŽDC Jiří Svoboda v závěru loňského roku řekl, že celkové investice do nádraží by se měly pohybovat kolem 1,2 miliardy korun. Podobné náklady chce organizace udržet i v příštích letech, hledá proto nové zdroje financování.

Jedním z nich by mohlo být například využití dotačních programů ministerstva kultury, které by přispívalo na opravu historických budov, ve kterých nádraží často sídlí. To by však nejdříve vyžadovalo změnu zákona o drahách.

SŽDC, pro kterou pracuje asi 17 000 lidí, spravuje celostátní i regionální tratě, jež vlastní stát. Od roku 2016 se stará také o nádraží, která koupila od Českých drah.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme