Školáci se za 10 let zlepšili v angličtině a práci s grafem. Nejdou jim naopak přírodní vědy

Letošní páťáci se oproti svým předchůdcům zlepšili v práci s grafem nebo tabulkami. Zvládají také lépe náročnější úlohy vyžadující práci s textem nebo angličtinu. Ukázaly to výsledky srovnávacích testů, se kterými přišel iDnes.cz.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Děti (ilustrační foto)

Děti (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Freeimages

Žáci stovky škol dostali stejné testy jako jejich předchůdci před deseti lety. Zlepšili se přitom ve všech oblastech s výjimkou přírodních věd a jednoduchých matematických počtů.

S projektem přišla společnost Kalibro, která od 90. let připravuje pro školy srovnávací testy. Podle ředitele společnosti Davida Součka může za zlepšení v anglickém jazyce především vliv internetu, online her a dalších moderních médií. Zlepšení v tomto ohledu přitom nejvíce vykazují chlapci.

Deník MF Dnes si dál všímá velkých rozdílů v úrovni jednotlivých základních škol, které postupem času narůstají. Na některých školách toho žáci umí dvakrát tolik, co jinde. Prý za to může nedostatek financí i špatná personální a metodická podpora škol v sociálně znevýhodněných oblastech.

kro, ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme