Školáci se za 10 let zlepšili v angličtině a práci s grafem. Nejdou jim naopak přírodní vědy
Letošní páťáci se oproti svým předchůdcům zlepšili v práci s grafem nebo tabulkami. Zvládají také lépe náročnější úlohy vyžadující práci s textem nebo angličtinu. Ukázaly to výsledky srovnávacích testů, se kterými přišel iDnes.cz.
Žáci stovky škol dostali stejné testy jako jejich předchůdci před deseti lety. Zlepšili se přitom ve všech oblastech s výjimkou přírodních věd a jednoduchých matematických počtů.
S projektem přišla společnost Kalibro, která od 90. let připravuje pro školy srovnávací testy. Podle ředitele společnosti Davida Součka může za zlepšení v anglickém jazyce především vliv internetu, online her a dalších moderních médií. Zlepšení v tomto ohledu přitom nejvíce vykazují chlapci.
Deník MF Dnes si dál všímá velkých rozdílů v úrovni jednotlivých základních škol, které postupem času narůstají. Na některých školách toho žáci umí dvakrát tolik, co jinde. Prý za to může nedostatek financí i špatná personální a metodická podpora škol v sociálně znevýhodněných oblastech.