Stále více pedagogů vyučuje online, na internetu sdílí své přednášky i poznatky

Čeští učitelé stále častěji hledají inspiraci do hodin na internetu. Začínají proto vznikat specializované weby, kde také pedagogové své učební materiály sdílejí s ostatními.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Studenti (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka stock.xchng

Bořivoj Brdička z Univerzity Karlovy patří mezi tyto progresivní pedagogy. Každou svou hodinu nejdříve přenáší online a její záznam pak zpřístupňuje veřejnosti na kanálu Youtube. Chce se tak s ostatními kolegy podělit o zkušenosti.

„Nerozhodl jsem se sdílet jenom své učební materiály. Funguji otevřeně od té doby, co jsem se stal učitelem. Používám ke své práci technologie, vlastně o technologiích i učím. To znamená, že je celkem logické, že je používám také tím způsobem, aby byly schopny samy sebe propagovat,“ vysvětluje Brdička.

Přehrát

00:00 / 00:00

Stále více pedagogů dnes vyučuje přes internet – nebo alespoň na web umisťují záznamy ze svých přednášek. V reportáži Pavly Lioliasové o jednom takém učiteli uslyšíte…

Na internetu se v poslední době stále častěji objevují specializované weby, kde učitelé najdou různé vzdělávací materiály svých kolegů. Loni v Česku například vznikl projekt s názvem Otevřené vzdělávání, který má učitelům pomoct reagovat na to, co žáky právě zajímá.

„Svět se mění tak rychle, že na to učebnice nestíhají reagovat. Snažíme se proto podpořit učitele, aby se nebáli využívat práce svých kolegů. To znamená, že pokud se jich studenti například ptají na otázky ohledně migrace, protože je to téma, které je všude kolem, ale já ho nemám zpracované v učebnici, můžu se podívat, jestli třeba už nějaký učitel výklad k migraci neudělal,“ popisuje koordinátorka projektu Tamara Kováčová.

Ne webu najdou učitelé podklady do hodin pro téměř všechny obory. Například pro dějepis můžou použít video s českými titulky o vzestupu Adolfa Hitlera.

Weby, kde učitelé sdílí své materiály, ale nemají podle Tamary Kováčové pomoct jenom učitelům. Informace využijí i studenti.

„Student si nemusí jenom číst nějaký text nebo koukat na videa. Může se zároveň učit tím, že vezme téma, prozkoumá ho, komplexně ho uchopí a sám nějaký studijní materiál vytvoří,“ dodává.

Internet nabízí pedagogům i jiné portály. Například učitelé občanské výchovy mají web Občankáři. Učitelé využívají na internetu i online setkání a diskuze. Rychleji se tak dozví novinky ve svém oboru.

Pavla Lioliasová, Kristina Roháčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme