Stanice technické kontroly mají problémy s novým elektronickým systémem

Stanice technické kontroly po celém Česku se potýkají s výpadky nového systému. Ten měl zabránit podvodům třeba se stavem tachometru, jenže zatím přináší spíše problémy. Ministerstvo dopravy potíže připustilo, na jejich odstranění už pracují technici.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

STK

STK | Foto: Motožurnál

Problémy hlásily stanice už v pondělí po prvním spuštění nového systému. Kromě krátkodobých výpadků se museli pracovníci STK vypořádat i s tím, že jim v počítači chyběly záznamy o autech z předchozích kontrol.

„Dnes po ránu žádné zásadní problémy nejsou, ale přece jenom stanice nabíhají postupně, takže spíše se to projeví během dopoledne,“ řekl ve vysílání Českého rozhlasu předseda Profesní komory STK Jiří Rejmon.

Přehrát

00:00 / 00:00

Stanice technické kontroly mají problémy s novým systémem. Na podrobnosti se Radiožurnál ptal předsedy Profesní komory STK Jiřího Rejmona

„Bohužel i přes zkušební období, které jsme měli v prosinci, se nám nedaří systém rozjet,“ dodal.

Problémem je podle Rejmona přehlcení systému daty. „V tuto chvíli to opravdu vypadá, že jak se systém snaží dostat fotografie na server ministerstva dopravy, tak zahltí linky a nám spadne i CIS (Centralizovaný informační systém - pozn. redakce). Čili asi by bylo vhodné, aby se na to někdo podíval, jestli by třeba linky nemohly jít jinou cestou,“ uvedl předseda komory.

Povinnost vyfotografovat každé kontrolované vozidlo spolu s označením data, kdy bylo auto kontrolováno, má podle ministerstva dopravy omezit podvody. Jde zejména o situace, kdy potvrzení o kontrole získávají i vozidla, která na ní fakticky nebyla.

Úpravu systému tak, aby od ledna vyhovoval novým požadavkům zákona o provozu na pozemních komunikacích, zadalo ministerstvo firmě AutoCont CZ za více než 16 milionů korun bez výběrového řízení.

Přestože se systém zkoušel ještě před zahájením provozu, ostrý provoz je podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáš Neřolda nakonec náročnější zejména proto, že je nutné ověřovat každý Vin kód s údaji z technického průkazu. Do budoucna by se ale funkčnost systému měla zlepšit, uvedl Neřold pro ČTK.

ČRo, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme