Startuje kampaň na podporu českých potravin

Zemědělci kampaní vytáhli do boje proti rostoucímu podílu dovážených výrobků. V první fázi chce Agrární komora propagovat hlavně mléčné výrobky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

chleba

chleba | Foto: coop.cz

Producenti mléka mají obecně velké problémy a bojují o přežití. Na svůj stav v minulosti upozorňovali třeba vyléváním mléka do polí. Další podporovanou komoditou má být maso.

Propagace se neobjede bez peněz, a proto vznikl fond, do kterého už zemědělci a potravinářské firmy dobrovolně mohou přispívat stejně jako výrobci veterinárních léčiv a krmiv nebo banky a pojišťovny.

Farmáři upozorňují, že podíl dovážených potravin stále roste - u mléčných výrobků je skoro třetinový a dál se zvyšuje. Obchodní řetězce dovážejí levnější mléčné výrobky, které ale podle odborníků často zaostávají v kvalitě za tuzemskými. Cílem kampaně je také vychovávat spotřebitele, aby místo ceny volili kvalitu.

Na výhody domácích potravin a zemědělských produktů budou upozorňovat billboardy, letáky nebo poutače na internetu. Pokud bude dost peněz, přidá se kampaň v televizi a rozhlase. Část peněz by měla jít také na nákup mléčných automatů. Prvních viditelných akcí bychom se měli dočkat do poloviny března.

Milan Kopp, Nikola Bojčev Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme