Startuje kampaň na podporu českých potravin
Zemědělci kampaní vytáhli do boje proti rostoucímu podílu dovážených výrobků. V první fázi chce Agrární komora propagovat hlavně mléčné výrobky.
Producenti mléka mají obecně velké problémy a bojují o přežití. Na svůj stav v minulosti upozorňovali třeba vyléváním mléka do polí. Další podporovanou komoditou má být maso.
Propagace se neobjede bez peněz, a proto vznikl fond, do kterého už zemědělci a potravinářské firmy dobrovolně mohou přispívat stejně jako výrobci veterinárních léčiv a krmiv nebo banky a pojišťovny.
Farmáři upozorňují, že podíl dovážených potravin stále roste - u mléčných výrobků je skoro třetinový a dál se zvyšuje. Obchodní řetězce dovážejí levnější mléčné výrobky, které ale podle odborníků často zaostávají v kvalitě za tuzemskými. Cílem kampaně je také vychovávat spotřebitele, aby místo ceny volili kvalitu.
Na výhody domácích potravin a zemědělských produktů budou upozorňovat billboardy, letáky nebo poutače na internetu. Pokud bude dost peněz, přidá se kampaň v televizi a rozhlase. Část peněz by měla jít také na nákup mléčných automatů. Prvních viditelných akcí bychom se měli dočkat do poloviny března.