Stát může požadovat dva miliony korun za každý den, kdy registr vozidel nefunguje

Tři týdny se museli řidiči i úředníci obrnit trpělivostí. Po dvaceti letech měli problém přihlásit nebo odhlásit si auto. Nový registr vozidel přešel pod ministerstvo dopravy a změnil dodavatele. Od té doby ho provázely problémy. Navíc je systém dražší a dodavatele ministerstvo vybralo bez výběrového řízení. Přitom na stole mělo ministerstvo ještě jednu levnější nabídku. Reportéři České televize pátrali, jak to bylo a je s registrem vozidel.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Registr vozidel v Praze | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

19 let ho pro ministerstvo vnitra spravovala firma LIST, a to bez problémů. Za své služby dostala 46 milionů korun. Zájem měla tato firma i o provozování nového systému, nabídka zněla na 6 milionů korun, jak zjistili reportéři ČT.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportéři ČT zjišťovali, jak to bylo a je s registrem vozidel

„Vytvoření nového centrálního registru vozidel s novou webovskou aplikací jsme nabídli ministerstvu dopravy za částku šesti milionů korun. První, co bylo, tak jsem si říkal, to to dopadne. Protože neznám jinou firmu, která by to znala tak dokonale jako my. A taky to tak dopadlo,“ říkají společníci firmy LIST Libuše Šímová a Stanislav Vlk.

Ministerstvo dopravy si ale bez soutěže nový registr objednalo u firmy ATS Telcom, která to nikdy nedělala. Systém vyvinula za 37 milionů korun a za devítiměsíční servis dostane dalších 32 milionů.

Podle ministerstva dopravy nebyl čas vybírat z více nabídek. Přitom ještě loni pod vedením Radka Šmerdy ministerstvo připravovalo tendr na poradce, který zorganizuje soutěž o dodavatele registru.

„K 30. červnu jsme měli připravenou zadávací dokumentaci na nový registr vozidel, která měla proběhnout soutěží, za asistence externích odborníků. Pokud si vybavuji, to jsem zvládl ještě já poslední týden ve funkci, kdy se vyhlásil malý tendr na poradenství v této věci. K vyhlášení velkého tendru už jsem se nedostal, nicméně to bylo připraveno v mašlích a dodnes to tam leží,“ vysvětluje Šmerda.

Registr vozidel v Praze | Foto: Filip Jandourek

Současný ministr Pavel Dobeš už v soutěži nepokračoval. Dodavatele registru vozidel - firmu ATS Telcom - doporučil ministru dopravy jeho exnáměstek Daniel Bartek. Proč ale nedoporučil levnější variantu firmy LIST? Prý o ní nevěděl. Způsobem výběru firmy se už zabývá i antimonopolní úřad.

Firma ATS Telcom odmítá, že by mohla za problémy systému. Stále jí ale hrozí ze strany ministerstva sankce.

Za výpadky registru mohou podle ministerstva lokální potíže s internetem

Číst článek

„Ministerstvo dopravy může vůči dodavateli uplatňovat sankce, a to do výše dvou milionů korun za každý den. V tuto chvíli se domnívám, že důvod k tomu je. Důvodem je samozřejmě nefunkčnost samotné aplikace CRV v den spuštění, což je 9. července, kdy prokazatelně celý systém zkolaboval a minimálně tento den nebyl funkční,“ říká pro ČT náměstek Miroslav Drobný.

Další podrobnosti ke kauze uvidíte v 21.45 hodin na prvním programu České televize.

Tereza Bartůňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme