Statistici představili informační kampaň k letošnímu sčítání

Český statistický úřad (ČSÚ) představil informační kampaň k letošnímu sčítání lidu, domů a bytů. Údaje do sčítacích formulářů se vyplňují k takzvanému rozhodnému okamžiku, kterým je letos pro statistiky půlnoc z 25. na 26. března. Informační kampaň vytvořila společnost McCann-Erickson.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Český statistický úřad

Český statistický úřad | Foto: Tomáš Adamec

„Je to hlavně osvětová kampaň. Snažíme se v ní vysvětlit veřejnosti, proč je sčítání důležité a chceme lidem jednoduše přiblížit, že data ze sčítání ovlivní jejich život v dalších letech. To znamená, že jsou použita pro jakékoliv podkladové informace týkajíc se financování regionů, obcí, dopravní infrastruktury a tak dále,“ uvedl David Čermák ze společnosti McCann-Erickson.

Kampaň bude kromě informačních bannerů na internetu, které se objevily už v lednu, obsahovat i osm různých spotů, které se 1. února objeví ve vysílání televizních stanic České televize, TV Prima a TV Barrandov.

Přehrát

00:00 / 00:00

O letošním sčítání lidu, domů a bytů ve Světě o druhé na Rádiu Česko.mp3

Každý spot míří na jinou cílovou skupinu, od seniorů přes národnostní menšiny, věřící, řemeslníky a velké podnikatele až po mladé rodiny s dětmi. Poselství celé kampaně má vyjadřovat slogan „Budoucnost se počítá“.

Ve spotech účinkují i známé osobnosti, jako například viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák či herečka Lenka Vlasáková.

Televizní kampaň, jejíž přípravy začaly podle Davida Čermáka před čtrnácti měsíci, má zasáhnout 80 procent populace, kampaň na síti 80 procent internetové populace. Objeví se i na sociálních sítích Facebook a Twitter. Kromě internetu a spotů vydala již před časem Česká pošta ke sčítání lidu příležitostnou známku.

Kvůli úsporným opatřením ve státním rozpočtu museli statistici snížit její rozpočet ze 113 na 25 milionů korun. Uvedla to předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová. ČSÚ tak musel oželet placený prostor v tisku a rádiích. Kampaň se tak bude soustředit pouze na televizi a internet.

Návštěvy sčítacích komisařů

„Pokud se týká přímého kontaktu, od 26. února do 7. března budou sčítací komisaři, což budou tentokrát zaměstnanci České pošty roznášet domácnostem do poštovních schránek informaci o sčítání a lísteček, na kterém bude uvedeno jméno sčítacího komisaře a termín, kdy poprvé navštíví domácnost. Ty návštěvy se potom uskuteční od 7. března do 25. března,“ řekl místopředseda Českého statistického úřadu Stanislav Drápal.

Dodal, že cílem je předat domácnosti sčítací formuláře. Každý občan musí podle jeho slov vyplnit sčítací list osoby. Za každou domácnost se vyplní jeden sčítací list, takzvaný bytový list a za každý dům, kde je alespoň jeden obydlený byt, se vyplní jeden domovní list.

Ondřej Černý, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme