Střední kategorie českého bulváru jsou monotematicky laděné

V letním období, které novináři nazývají okurková sezóna, jsou česká média monotematicky laděná, zatímco v zahraničí se i bulvární média snaží přinášet nová témata.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Český bulvár

Český bulvár | Foto: Noemi Fingerlandová

„Český bulvár je nepochybně chudší, nejenom ekonomicky, ekonomickým zázemím, velikostí redakcí, ale je chudší i obsahově. Srovnáme-li například německý nebo britský bulvár, tak politická funkce je u českého bulváru mnohem slabší,“ říká sociolog médií z Masarykovy Univerzity Jaromír Volek.

Přehrát

00:00 / 00:00

SSD Volek.mp3

Klasifikace rozlišuje tři typy bulváru. V Česku nemáme podle Jaromíra Volka nejvyšší typ bulváru, máme jen střední kategorie:

„My nemáme nic srovnatelného s Mirrorem nebo Sunem. U nás je logika nižšího typu bulváru, kterou představuje Blesk nebo Šíp, a ten vychází principiálně z toho, že v zásadě vypráví pořád jeden příběh, u kterého se jen mění kostýmy a kulisy, ale příliš se nemění, ale souvisí to s ekonomickým zázemím.“

Český bulvár je ve srovnání se západoevropskými bulváry silně depolitizovaný.

„On tu politiku samozřejmě dělá, ne že by ji nedělal, před volbami ji dělá trošku víc, než ji dělá teď, ale řekl bych, že ta role politická je ve srovnání se západoevropským standardem nižší a slabší,“ dodává Volek.

V České republice čte bulvární deníky kolem 2 milionů čtenářů.

Michaela Vydrová, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme