Studenti si vyzkoušeli práci reportérů. Zjišťovali, jak sportovci využívají sociální sítě

Deset studentů žurnalistiky a mediálních studií si díky projektu Českého rozhlasu PRESSpektivy vyzkoušelo, jak náročné je připravit rozhlasovou reportáž. Během kreativních dílen vyzpovídali experta na nová média letních olympijských her v Londýně Alexe Balfoura a zjišťovali, jak oblíbené je používání Facebooku nebo Twitteru mezi sportovci.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

PRESSpektivy-Budoucnost žurnalistiky

PRESSpektivy-Budoucnost žurnalistiky | Foto: Filip Jandourek

Desítka studentů se rozdělila na dvě skupiny a připravila otázky na hlavního hosta dvoudenní kreativní dílny, šéfa nových médií letních olympijských her v Londýně, Alexe Balfoura. Následuje improvizovaná tisková konference a zvídavé otázky.

Velmi důležité je rozhodnout, jak reportáž pojmout. Právě vymýšlení její kompozice věnovali studenti asi nejvíce času. A pak přichází na řadu dabing, stříhání a finální podoba reportáže je na světě.

Nejtěžší na tvorbě reportáže bylo podle studentů vytvořit z nahraného rozhovoru ucelenou reportáž, ale třeba i vejít se do požadovaného časového limitu.

„Dát tomu nějakou strukturu a pak napojit rozhovor s tím, co budeme jako moderátoři říkat,“ popisuje jedna ze studentek nejnáročnější část práce. Další účastník kreativní dílny zase označil za nejtěžší úkol zkoordinovat spolupráci pěti lidí.

Jágr boduje na Facebooku, Bolt na Twitteru

Hokejista Jaromír Jágr nedávno uveřejnil na Facebooku video ze svého tréninku, které se rázem stalo hitem internetu. Potvrdil tím, že sportovci s oblibou a stále častěji používají nová média.

Přehrát

00:00 / 00:00

Do kreativní dílny PRESSpektiv nahlédla redaktorka Silvie Třeslínová, reportáž o oblibě sociálních sítí mezi sportovci připravili studenti žurnalistiky a mediálních studií

Na velkých akcích jako je olympiáda se to projeví několikanásobně. Dokonce tak, že to někdy zaskočí i experty.

„Nečekali jsme, jak moc budou lidé ochotní používat své telefony, aby si mohli olympijské hry užít. Jsme rádi, že jsme informace dostali i do mobilních zařízení, ale samotné množství konzumovaného obsahu nás opravdu překvapilo,“ říká Alex Balfour, britský odborník na nová média, který za ně zodpovídal na hrách v Londýně.

Například fenomenální jamajský sprinter Usain Bolt těsně po vítězství v běhu na 200 metrů na olympijských hrách vyzval celý svět, ať sleduje jeho profil na Twitteru.

„Zapomněl jsem vám něco říct, všichni pozorně poslouchejte. Řekněte lidem ve svých zemích, ať mě sledují na Twitteru: @usainbolt. Díky moc,“ oznámil překvapeným divákům.

Ale najdou se i výjimky, třeba dvojnásobná olympijská vítězka Barbora Špotáková. „Vaše olympijská šampiónka v hodu oštěpem nepoužívala sociální sítě vůbec, protože by ji to jenom rušilo od výkonu,“ připomíná Balfour.

Mediální expert také nastínil, jak se bude trend používání sociálních sítí mezi sportovci vyvíjet při dalších olympijských hrách v Rio de Janeiru.

„Je to velká výzva pro Brazílii, která hostí další hry. Organizátoři se musejí ujistit, že zvládnou uspokojit požadavky, které lidé v dnešní době mají na digitální média,“ upozorňuje Alex Balfour.

Tomáš Kohout, Silvie Třeslínová, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme