Svatomartinské víno vstupuje na český trh

Ode dneška se, podle starobylé tradice, začínají oficiálně pít mladá vína, tedy vína z letošní sklizně. Letos poprvé pro ně mohou vinaři použít název Svatomartinská. Aby si mohli národní známku umístit na etiketu, museli splnit řadu podmínek Vinařského fondu, držitele známky.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vinařství | Foto: Marie Matúšů

Podle tajemníka Svazu vinařů Martina Půčka letos degustátoři tuto značku propůjčili 47 vzorkům. "Dá se říct, že smyslem akce je uvádět na trh mladá svěží ovocná vína, která voní od meruněk přes broskve. Očekává se od nich svěží lehčí vůně, svěží kyselinka a žádný zbytkový cukr. To znamená absolutně suchá vína," popisuje svatomartinská vína Půček.

Podle Pavla Kršky ze Svazu vinařů je cílem akce přitáhnout lidi k jejich produktům. "Je to taková zajímavost a zvláštnost na trhu. Je to pro lidi, kteří chtějí ochutnat, jaký bude nový ročník, pro lidi, kteří mají rádi víno. Chceme z toho udělat módní záležitost, která by přitáhla lidi do vinoték a restaurací a byla by společenskou událostí," říká Krška.

A jaké bude letošní víno? Podle ředitele Vinařského fondu Jaroslava Machovce velmi dobré. "Já se kloním k těm názorům, že tento ročník bude velmi pěkný, protože ten, kdo si počkal ve vinicích a přizpůsobil sklizeň vysoké kvalitě, ten se dočkal. Ke konci se už sbíraly hrozny ve vysoké kvalitě. Rozhodně si nemyslím, že tento ročník bude slabý, právě naopak," potvrdil Českému rozhlasu 1 - Radiožurnálu Machovec.

Jaroslav Skalický, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme