Švorc odstoupil z čela Ředitelství silnic a dálnic

V čele Ředitelství silnic a dálnic po roce končí Jiří Švorc. Odstoupil po dohodě s ministrem dopravy Pavlem Dobešem. Švorc teď bude mít na starosti modernizaci dálnice D1 a stavbu rychlostní silnice R35. Bude totiž působit v nové pozici zmocněnce pro nejvýznamnější dopravní komunikace.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Chodcům a cyklistům má k překonání dálnice podle ŘSD stačit most na silnici I/19 z Tábora na Pelhřimov

Chodcům a cyklistům má k překonání dálnice podle ŘSD stačit most na silnici I/19 z Tábora na Pelhřimov | Foto: Petr Sehnoutka

„Pan ministr Dobeš formuloval v nastalé ekonomické situaci své dvě priority. Jednou prioritou je transformace Ředitelství silnic a dálnic, a tam má zřejmě představy o jiném personálním obsazení, a druhou prioritou je nejdůležitější stavba, která nás v budoucích letech očekává, a to je modernizace dálnice D1,“ vysvětlil Švorc příčiny svého odchodu.

Ministr chce v budoucnu transformovat ŘSD na akciovou společnost, úkol chce ale svěřit jinému člověku. O nástupci Švorce rozhodne výběrové řízení.

Přehrát

00:00 / 00:00

Odstupující generální ředitel ŘSD Jiří Švorc rozebírá příčiny svého odchodu

Před několika dny se přitom spekulovalo, že by mohl ministr generálního ředitele odvolat. Švorc si ale nemyslí, že by se neshodoval s Dobešovými záměry. Na výsledném řešení se prý obě strany shodly a považují ho za zajímavé:

„Transformace Ředitelství silnic a dálnic bude projektem, který nebude ani tak technickým, ale spíše ekonomickým nebo právním. Problematika dálnice D1 je mi výrazně bližší, a proto jsem se jí rozhodl věnovat.“

„Pozice generálního ředitele je pozicí prestižní, ale pokud má pan ministr představy o transformaci Ředitelství silnic a dálnic v jiném personálním obsazení, tak potom je problematika dálnice D1 nabídkou srovnatelnou,“ doplnil. Projektem modernizace dálnice D1 se navíc již několik měsíců zabýval.

Své působení na pozici generálního ředitele ŘSD Švorc nehodnotí negativně. Podařilo se mu prý například dosáhnout mnoha organizačních změn, upravit zpoplatnění komunikací nebo nastartovat proces revize řady projektů. Úspory by se prý měly projevit v řádech měsíců či v příštích letech.

Jiří Švorc | Foto: ČTK

Odstupujícímu generálnímu řediteli byla sice připisována k dobru snaha šetřit na silničních stavbách, na druhou stranu mu ale kritici vyčítají, že nedokázal splnit plán na odstranění billboardů u dálnic. Veřejnosti sliboval, že jich zmizí stovky, podařilo se ale odstranit jen několik desítek nepovolených billboardů.

„Prvotní představa, která byla i představou ovlivněnou politickým zadáním, se ukázala jako ne zcela realizovatelná ve chvíli, kdy máte nájemní smlouvy na dobu určitou, kdy provozovatelé reklam mají všechna platná povolení. Co se podaří je o jednání s protistranou,“ uznává své selhání Švorc.

V nejbližších dnech či týdnech ovšem podle něj má zmizet v souvislosti s připravovanou modernizací dalších 50 billboardů na dálnici D1.

Jaroslav Beránek, Tereza Janouškovcová Bartůňková, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme