Televize Barrandov dostala pokutu 200 tisíc, rada ji potrestala za reportáž v pořadu Moje zprávy

Společnost Barrandov Televizní Studio dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Rada to v pátek uvedla v tiskové zprávě.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaromír Soukup, majitel TV Barrandov | Foto: FB TV Barrandov

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň „Ryba domácí“ pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství.

Nepravdivé nebo manipulativní výroky. Barrandov se má České televizi omluvit za Soukupovy výroky

Číst článek

Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření.

Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

„Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ uvedla rada.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

Vyjádření Barrandov TS ČTK zjišťuje.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme