Televize musejí ztlumit reklamy, začíná platit novela vysílacího zákona

Televizní diváci si mohou oddechnout. Reklamy musí ode dneška ztišit všechny televize, které mají v Česku na vysílání licenci. Začíná platit novela vysílacího zákona a vyhláška, které hlasitost reklam v televizním vysílání regulují. Česká republika se tak připojila k řadě evropských zemí, které už také reklamy ztlumily.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zacpané uši (ilustrační foto)

Zacpané uši (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Jak bude ztišení reklam vypadat přímo na vysílacích pracovištích, vysvětlil Libor Husník z elektrotechnické fakulty ČVUT:

„Každý pořad bude změřen a bude mu nastavena určitá značka. A podle té značky bude jakoby posazen na hlasitostní škálu. A tímto způsobem bude vysílán.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O novou zákonnou úpravu hlasitosti televizních reklam se zajímala Věra Masopustová

Většina televizních stanic reklamy ztišila ještě před účinností novely vysílacího zákona. Jaká technická opatření k tomu byla třeba, řekl za FTV Prima David Vaníček.

„Museli jsme se dovybavit audioprocesory pro kontrolu úrovně zvuku v souladu s doporučením. V současné době přijímáme do vysílání pouze reklamní spoty, které toto doporučení splňují.“

Novelu vysílacího zákona připravili poslanci z volebního výboru Poslanecké sněmovny ve spolupráci s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Co televizním stanicím nově zákon nařizuje, popsal šéf výboru Václav Mencl z ODS.

„Zákon mluví o tom, že televizní reklama nemůže převyšovat hlasitostí okolní pořady.“

Na dodržování vyhlášky, která hlasitost reklam reguluje, bude dohlížet Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Má na to speciální software. Ten představil místopředseda Rady Milan Bouška.

„Software umožňuje kontinuálně a v reálném čase měřit až 25 programů na 8 různých vysílacích sítí. Kdybych to laicky řekl, tak třeba na 8 multiplexech bychom mohli měřit 25 programů.“

Zákon a vyhláška, které regulují hlasitost televizní reklamy, platí pro všechny stanice, které mají licenci pro vysílání v Česku. Pokud reklamy neztlumí, hrozí jim pokuta od deseti tisíc do pěti milionů korun.

Televizní ovladač - rychlá zábava | Foto: Fotobanka stock.xchng

Věra Pfeifferová, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme