Televize Nova prochází výraznou reorganizací

Nejsledovanější televizní stanice v zemi, Nova, prochází personálním zemětřesením. Ve funkci generálního ředitele končí po sedmi letech Petr Dvořák, alespoň podle Hospodářských novin. Naplno by se měl údajně věnovat už jen funkci viceprezidenta pro televizní vysílání ve společnosti CME. Do čela Novy by prý měla nastoupit dosavadní šéfová marketingu Miloslava Nováková.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo televize Nova

Logo televize Nova | Foto: Tisková zpráva televize Nova

Nova dnes ale uvedla, že Dvořák televizi povede dál. Z jejího vedení každopádně určitě odchází výkonný ředitel Milan Cimirot nebo třeba šéfové zpravodajství a publicistiky, Petr Mrzena a Stanislav Brunclík.

Přehrát

00:00 / 00:00

O změnách v televizi Nova mluvil na Radiožurnálu Jan Potůček ze serveru digizone.cz

„Jestli Petr Dvořák zůstane nebo opustí post generálního ředitele Novy se dozvíme koncem června, kdy ve funkci skončí výkonný ředitel Novy Milan Cimirot. Osobně si myslím, že Petr Dvořák skončí, protože jeho funkce by nebyla slučitelná s funkcí viceprezidenta celé CME pro televizní aktivity. Bude mít na starosti veškeré televize v šesti zemích střední a východní Evropy a tudíž by neměl čas na šéfování televizi Nova,“ říká Jan Potůček ze serveru Digizone.cz.

„Nemyslím si, že by televize Nova nějak radikálně měnila směr, spíše se snaží osekat náklady. Digitalizace přinesla spoustu dalších nákladů, další konkurenci. Boj je veliký a Nova musí investovat do programu. Tudíž se zbavuje některých lidí vyššího a středního managementu,“ pokračuje Potůček.

Podle Potůčka se Nova musí vyrovnat s tím, že jí narůstá konkurence a z koláče sledovanosti si bude ukrajovat méně diváků.

„Přesto si nemyslím, že by tyto změny přinesly nějakou výraznou změnu na obrazovce. Nicméně je možné, že Nova přestane točit tolik původních dramatických děl, jako jsou seriály, a bude spíš nakupovat převzaté pořady ze zahraničí. Diváci také pocítí posílení zpravodajství na úkor publicistiky, která je pro Novu příliš drahá,“ dodává Jan Potůček.

Televizi Nova loni poklesl objem reklamy o pětinu proti roku 2008. Ovšem v tom není televize výjimkou, na celý televizní a reklamní trh působila hospodářská krize. Navíc Nova vydělala pětkrát tolik, než televize v Rumunsku, kde CME taky působí.

Veronika Sedláčková, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme