Televizní reklama se pravděpodobně ztiší. Návrh zákona je v Senátu

Z obrazovek možná zmizí hlučné reklamy. Senátoři dnes zřejmě schválí novelu, která zakazuje reklamu hlasitější než je program před a po ní.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká televize, satelitní antény

Česká televize, satelitní antény | Foto: Eva Odstrčilová

Většině lidí hlasitá reklama vadí, a proto ji buď sami ztiší, nebo rovnou přepínají. Vznikla také internetová petice, která má teď přes 13 tisíc podpisů, řekl její autor Petr Krajča.

„Pokud to bude ve stejné hlasitosti jako další pořady a filmy, tak se stane to, že to ten divák nebude přepínat a že to nebude ztišovat.“

Podrobnosti a technické záležitosti stanoví vyhláška Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Zřejmě to bude fungovat podobně jako na Slovensku, vysvětlila předsedkyně Rady Kateřina Kalistová.

„Mají vyjádřenou určitou hlasitost, to znamená maximální možný rozdíl mezi předcházející částí vysílání a pak tou reklamou nebo respektive tou znělkou oddělující reklamu a reklamu.“

Zákaz se bude vztahovat i na znělky, které reklamu oddělují, teleshopping nebo označení sponzora. Senátor Petr Bratský z ODS připomněl, že na příliš hlasitou reklamu si diváci stěžovali mnoho let.

„Byla to spousta stížností, které chodily Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a myslím si, že právo je v tomto případě opravdu na naší straně a že televize to udělají. Televize budou muset u zadavatelů reklam zajistit, aby oni sami si už točili reklamy v určitých hlukových limitech. Technicky to zařídit samozřejmě lze a myslíme si, že to pro české diváky všech televizí bude přínosné.“

Podle místopředsedkyně senátu Aleny Gajdůškové z ČSSD tento návrh dnes s největší pravděpodobností projde.

„Protože samozřejmě to dělá problémy. Diváci si stěžují, protože je to prostě vůči nim agresivní. Jenom jsme byli upozorňováni na to, že tam může být problém technický, ale já se domnívám, že to je věc techniků, aby ot vyřešili.“

Zákaz hlučné reklamy by mohl začít platit asi v polovině příštího roku. Za porušení by hrozila pokuta až pět milionů korun.

Lucie Husárová 1, Tereza Janouškovcová Bartůňková, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme