Šedesátileté tramvaje T2 začaly jezdit po Praze. Cestující vozí na lince 2, později se přesunou na 23

Tramvaje typu T2 se v sobotu po padesáti šesti letech vracejí do ulic hlavního města. Pražský dopravní podnik nechal kompletně zrekonstruovat dva vyřazené vozy z Liberce. Od běžných tramvají v Praze se liší hlavně výraznějším čelem nad kabinou řidiče. V sobotu poprvé vyjely jako pravidelné spoje linky 2. Později budou vozit cestující na retrolince 23.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„T2 je T2, je to nejhezčí tramvaj z Tatry Smíchov. Tento konkrétní vůz zrovna se ale od T3 moc neliší,“ říká Martin Frank z vozovny Střešovice, který tramvaj T2 řídí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Do pražských ulic se vrací tramvaje T2. Více si poslechněte v reportáži

Podle vedoucího historických vozidel dopravního podniku Petra Malíka mají T2 pro hlavní město velký význam, přestože se v běžném provozu nerozšířily. „Byli takový předstupněm tramvajových vozů T3, které už jsou neodmyslitelnou součástí Prahy od roku 1961. Vozy T2 vlastně sjednotily tramvajový vozový park,“ přiblížil.

Interiér tramvaje je podobný novějším typům. Sedačky potažené hnědou koženkou jsou v řadě za sebou na každé straně vozu. Nově ale musí mít taky moderní prvky - třeba terminál na platbu jízdenek kartou. Pražský dopravní podnik nechal loni vagony kompletně zrekonstruovat v ostravské Ekově electric. S čím bylo nejvíc práce, vysvětluje provozní ředitel společnosti Jiří Martiník.

VIDEO: Tramvaje T2 se po 56 letech vrátí do provozu. Jezdit budou na pražské lince 23

Číst článek

„Tramvaje byly v provozuschopném stavu, protože Liberec do poslední chvíle s těmi vozidly jezdil a provozoval je. Nejvíc jsme se popasovávali se stavem té skříně - to znamená oplechování, střecha, obložení oken a tak dále, ten rozsah byl opravdu velký,“ popsal.

Na podvozcích z T3

Karoserie jsou z libereckých vozů T2, jezdí ale na podvozcích novějšího typu. Při navracení historických vozů zpátky do provozu je to podle technického ředitele pražského dopravního podniku Jana Šurovského běžná praxe.

„Získaly jsme nové průkazy způsobilosti na vůz T3, kde je použita náhradní vozová skříň T2. I díky vstřícnosti a pochopení Drážního úřadu České republiky se je podařilo bez problémů schválit,“ řekl.

Vozy T2 vyrobila vagónka Tatra Smíchov v 60. letech pro ostravský dopravní podnik. V roce 1996 je odkoupil Liberec, kde jezdily ještě skoro čtvrt století.

Vojtěch Tomášek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme