Třetina české internetové populace kontroluje svůj bankovní účet přes mobil

Mobilní aplikace bank jsou v Česku populární. V celkovém součtu už přesáhly hranici 100 tisíc stažení z online obchodů jednotlivých mobilních platforem. Smartbanking, tedy přístup k bankovnímu účtu přes chytrý mobil, alespoň někdy využívá třetina internetové populace.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Smartphone - chytrý telefon

Smartphone - chytrý telefon | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Podle analytičky společnosti Mediaresearch Hany Friedlaenderové lidé paradoxně mobilní banku nejčastěji využívají doma.

„Přestože to ještě nevyužívá většina internetové aktivní populace, a to z různých důvodů, tak 77 procent považuje to, že banka tyto služby nabízí, za standardní,“ uvedla.

Přístup k bankovnímu účtu přes chytrý mobil využívají lidé hlavně ke kontrole zůstatku na účtu a k zadání příkazů k úhradě. Oceňují také pohodlnost a rychlost.

Nicméně velká skupina uživatelů stále považuje tuto službu za nejméně bezpečnou. Podle Petra Štědrého z konzultační agentury Dobryweb je ale z tohoto pohledu mobilní banking srovnatelný s tím internetovým.

„Ta největší bezpečnostní díra je člověk a jeho zvyky. Nezamykám si telefon, nechávám ho volně ležet. Nebo třeba mám ušmudlané prsty, takže každý vidí, co jsem tam naťukal, když to položím. Tyto faktory určitě u mobilního zařízení, taková osobní bezpečnostní hygiena je důležitá,“ uvedl.

Smartbanking nabízí v Česku Fio banka, ČSOB a Era, Komerční banka (zatím neumožňuje správu účtů), mBank, Citi, GE Money bank, Česká spořitelna, Equa bank a UniCredit.

Alžběta Havlová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme