Turisté nemají nárok na náhradu za zkaženou dovolenou v Tunisku, tvrdí cestovní kanceláře

První turisté chtějí žalovat cestovní kanceláře za zkaženou dovolenou. Lidé, kteří zrušili pobyt v Tunisku, ale podle Asociace cestovních kanceláří nemají nárok na náhradu škody. Teroristické útoky a zhoršenou bezpečnostní situaci v zemi nemohly agentury předpokládat. Po klientech tak mohou chtít i storno poplatky za zrušení zájezdu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunisko zpřísnilo bezpečnostní opatření. Ostrahu pláží posílila tisíckovka policistů | Zdroj: Reuters

„V rámci toho, jak hodnotí Tunisko ministerstvo zahraničních věcí v tuto chvíli, by klienti museli storno poplatky uhradit. Ale není mi známo, že by některá cestovní kancelář takto reagovala,“ řekl Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří.

Za zkaženou dovolenou už údajně chtějí odškodnění první turisté. Od loňského roku to umožňuje nový občanský zákoník. Podle Jana Papeže jsou to ale ojedinělé případy, kdy turisté nebyli spokojeni s výsledkem reklamace zájezdu.

„Klient si stěžoval na to, že nebyl informován cestovní kanceláří o tom, že jsou v moři medúzy, že se nemohl koupat a měl zkaženou dovolenou. Tenhle případ je mi znám a ten s největší pravděpodobností u soudu skončí,“ popsal.

Iveta Záleská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme