Televize Barrandov uspěla s žalobou proti pokutě za neobjektivitu. Rada musí případ znovu přezkoumat

TV Barrandov uspěla s žalobou proti pokutě 400 000 korun, kterou dostala za neobjektivitu. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání musí případ prozkoumat. Rada televizi vyměřila pokutu loni za neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. Majitel televize Soukup v něm kritizoval firmy za to, že dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto, která v pořadu nedostala prostor k reakci.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rada televizi vyměřila pokutu loni za neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. | Zdroj: TV Barrandov

Předseda senátu pražského městského soudu Milan Tauber v pátek konstatoval, že podle judikatury zahrnuje objektivita vysílání dva prvky. Je to jednak správnost a přesnost předkládaných faktů, tedy v podstatě jejich pravdivost, a jednak transparentnost – tedy uvedení pramenů, z nichž jsou fakta čerpána.

Ústavní soud přitom konstatoval, že pro naplnění podstaty přestupku nestačí pouze netransparentnost, ale musí být splněn právě i prvek nesprávnosti.

„Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se ve svém usnesení touto problematikou výslovně odmítla zabývat. Konstatovala, že jí to nepřísluší a že na to nemá kapacitu. Soud dospěl k závěru, že je to v rozporu s nálezem Ústavního soudu. Rada se tak v dalším řízení bude muset zabývat otázkou přesnosti a správnosti,“ uvedl soudce.

Vyhověl tak televizi, která rozhodnutí rady označovala nejen za nezákonné, ale i nepřezkoumatelné, a žádala, aby soud věc radě vrátil k dalšímu řízení.

Televize Barrandov dostala od vysílací rady pokutu 400 tisíc za neobjektivitu a nevyváženost

Číst článek

Nevyváženost pořadů

Společnost Barrandov Televizní Studio loni od rady dostala kvůli nevyváženosti pořadů několik pokut. Jedna z nich, 200 000 korun, byla za tendenčnost reportáže v pořadu Moje zprávy, která se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. I v tomto případě se televize obrátila na soud, který jí dal loni rovněž za pravdu.

Zástupkyně rady Tereza Rudolfová v pátek novinářům řekla, že v tomto případu podala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kasační stížnost a že její podání zváží i u aktuální žaloby. „S rozsudkem se rada seznámí na svém nejbližším zasedání,“ uvedla.

Minulý měsíc radní schválili další pokutu 250 000 korun za reportáž v pořadu Moje zprávy, která se týkala údajných nehospodárností v Národním divadle.

Eva Šelepová, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme