Týden po přihlášení svého auta řidič zjistil, že není v registru vozidel
Přihlásil auto, za týden v systému registru vozidel nebylo. To je svědectví řidiče z Prahy, které má Radiožurnál k dispozici. Registr přitom ministerstvo dopravy spustilo před měsícem a půl. Ani za tu dobu se nepodařilo odstranit problémy, se kterými se denně potýká.
„Auto bylo přihlášeno na firmu. Po týdnu bylo potřeba změnit provozovatele. Auto nebylo nalezeno v evidenci registru vozidel,“ postěžoval si pan Antonín.
Úřednice u přepážky auto v evidenci nenašla, obrátit se proto musel na její nadřízené.
„Dokázali s tím pohnout tak, že někam zavolali do nějaké jiné evidence. A pak konečně se ta změna podařila udělat. Celá taková věc trvala třeba kolem čtyř hodin,“ dodává pan Antonín.
Podobný případ se objevil i v Pardubicích. „Vozidlo samozřejmě u nás bylo přihlášené a o týden později, když jsme na tom chtěli provést změnu, tak byla prázdná karta vozidla a vozidlo se tvářilo tak, jako by u nás přihlášené nebylo,“ potvrzuje vedoucí tamního registru vozidel Kristýna Vojáčková.
Ministerstvo dopravy připouští, že během července několik podobných případů řešilo. Náměstek Ivo Toman ale tvrdí, že v současné době už by k nim docházet nemělo.
Milion korun. Tolik požaduje muž z Brna za nefunkční registr vozidel
Číst článek
„Teď nemám zprávu k tomu, že by tam záznamy nebyly. Jestli se to nezobrazilo, tak to byl nějaký jednotlivý problém. Nemám teď zprávu k tomu, že by to bylo něco běžného nebo častého,“ uvedl Ivo Toman.
Nový systém odbaví poloviční počet klientů
V porovnání s obdobím před zavedením nového systému dnes na registrech odbaví zhruba polovinu klientů. Třeba v Praze ale jejich počet výrazně kolísá, ukazuje šéf pražského odboru dopravy Josef Mihalík na statistikách z minulého týdne.
Problémy s přihlašováním vozidel potvrdila Radiožurnálu i Kristýna Vojáčková z pardubického registru
„V úterý jsme odbavili 1276 žadatelů, ve středu 1452 a ve čtvrtek 1280. Tady vidíte, za stejného počtu našich pracovnic, jaké jsou tam výkyvy, že to jednou běží, podruhé je to pomalejší,“ vysvětlil.
Může za to i případ pana Antonína, který zaměstnal několik úřednic na čtyři hodiny. Další pak dnes a denně opravují chyby, které se v systému objevují.
„Jsou tam údaje, které jsou špatné. Nejsou správné, takže naše pracovnice je musí opravovat, a ta oprava je náročná, protože to se musí začít znova. Myslím si, že ten registr není takový, jak bychom i představovali,“ dodal Josef Mihalík.