Týdeník The Prague Post po 22 letech přestane vycházet v tištěné podobě
Po 22 letech přestane v České republice vycházet v tištěné podobě list The Prague Post. Anglicky psané noviny budou oslovovat své čtenáře už jenom na internetu, ve čtečkách, v tabletech nebo chytrých telefonech. Vydavatel týdeníku Monroe Luther to napsal na svém facebookovém profilu s tím, že vychází vstříc přání čtenářů.
Mediální analytik a šéfredaktor serveru Mediář.cz Ondřej Aust nevidí důvod plné digitalizace listu jinde než ve specifickém okruhu čtenářů těchto anglicky psaných novin, kteří už podle vyjádření vydavatele The Prague Post po takové formě týdeníku volali.
„Mnozí další také mohou ocenit, že v digitální verzi je konkrétní vydání The Prague Post kdykoli k dispozici. Aby si ho ten který čtenář mohl přečíst, nemusí být nutně v Praze nebo na nějakém místě, kde byl zvyklý ho kupovat fyzicky, ale může si ho stáhnout odkudkoli,“ uvádí.
Šéfredaktor serveru Mediář.cz Ondřej Aust mluvil o digitalizaci The Prague Post ve vysílání Dopoledního Radiožurnálu
Je navíc možné, že se pro vydavatele staly ekonomicky nevýhodné náklady na tisk a dopravu. Výtisků The Prague Post vycházelo 17 tisíc týdně. Takové náklady samozřejmě v elektronické podobě nebudou potřeba.
Většina novin a časopisů v Česku má i svoji internetovou verzi. Přesto o tom, že zcela opustí tištěnou formu, žádné vydavatelství zatím nemluví. O nastupující trend teď v souvislosti s oznámením The Prague Post ale podle Austa nepůjde. Digitalizaci mají podle jeho slov v rukou dvě zásadní věci:
„Ekonomické fungování toho kterého titulu a vyprecizovaný obsah, velmi dobře zaměřený na cílovou skupinu. O ten bude vždycky zájem.“