U Plzně skončila ražba nejdelšího železničního tunelu v Česku. Cestu z Prahy zkrátí o devět minut

Nejdelší železniční tunel v Česku v Ejpovicích u Plzně už má oba dva tubusy. Stavbaři v sobotu ukončili ražbu severní, čtyřkilometrové části. Kvůli náročným geologickým podmínkám se stavba prodražila ze čtyř na pět miliard korun. První vlaky projedou tunelem na konci příštího roku.

Tento článek je více než rok starý.

Video uvnitř Ejpovice (Plzeňsko) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel bude hlavní částí nové dvojkolejné tratě z Rokycan do Plzně. Vlaky by jím měly jezdit na konci roku 2018

Tunel bude hlavní částí nové dvojkolejné tratě z Rokycan do Plzně. Vlaky by jím měly jezdit na konci roku 2018 | Foto: Miroslav Chaloupka | Zdroj: ČTK

V sobotu se celá razicí hlava stroje o průměru téměř 10 metrů objevila znovu na povrchu. Prorazila přitom sgrafitový obraz lokomotivy namalovaný na stěně výjezdového portálu v Plzni na Doubravce. Slavnostní prorážku sledovali zájemci přímo u tunelu.

První tubus razil obří stroj Viktorie 16 měsíců, ražba druhého trvala rok. Další práce na obou tubusech potrvají ještě více než rok. 

Hlava razicího stroje prorazila výjezdový portál severního tubusu pro nejdelší železniční tunel v Česku - v Ejpovicích u Plzně | Foto: Miroslav Chaloupka | Zdroj: ČTK

Přes čtyři kilometry dlouhý tunel se dvěma tubusy pro každý směr je součástí modernizace trati mezi Plzní a Rokycany. Trasu mezi Prahou a Plzní zkrátí o šest kilometrů, tedy asi o devět minut.

Monika Červená, Jan Markup Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme