Z Pardubic do Záluží u Litvínova. Do Unipetrolu speciálním vjezdem dorazil velkoobjemový tank

Náklad dlouhý téměř čtyřicet metrů dorazil po sedmé ráno do Unipetrolu v Záluží u Litvínova | Foto: Jan Beneš | Zdroj: Český rozhlas

Nadměrný náklad vyjel v pondělí nad ránem z Pardubic, aby krátce po sedmé ráno dorazil do svého cíle v Záluží u Litvínova na Mostecku. Souprava vezla do Unipetrolu velkoobjemový tank, takzvanou výrobní kolonu, dlouhou téměř třicet pět metrů. Do areálu chemičky musela vjet zvláštním vjezdem po odstranění dvou polí plotu.

Záluží (Litvínovsko) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Sem přivezou jednu ze čtyř destilačních kolon, které budou instalovány pro novou výrobnu dicyklopentadienu. Je to ne nejvyšší, ale nejtěžší kolona. Má průměr 2,3 metru a výšku 26 metrů,“ řekl před příjezdem nadměrného nákladu Radiožurnálu Tomáš Herink, člen představenstva Unipetrolu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Náklad dlouhý téměř čtyřicet metrů dorazil po sedmé ráno do Unipetrolu v Záluží u Litvínova. Více si poslechněte v reportáži Jana Beneše

Zajímalo mě, k čemu se dicyklopentadien, jehož výroba tady má začít, bude využívat: „Dicyklopentadien má spoustu využití. Dá se říct, že je to komponent pro výrobu něčeho jako plasty. Vyrábí se z toho skelety pro automobilový průmysl, vyrábí se z toho i lepidla, hygienické potřeby. Je to součást – jako monomer – pro výrobu pryskyřic.“

Téměř čtyřicetimetrový kolos přijel do Záluží krátce po sedmé hodině. Protože ale na místě byli firemní kameramani, musela se na jeho zadní části znovu napnout reklamní plachta, to průjezd nákladu branou zdrželo o zhruba půl hodiny.

Nadměrný náklad vyjel v pondělí nad ránem z Pardubic, aby krátce po sedmé ráno dorazil do svého cíle v Záluží u Litvínova na Mostecku. Souprava vezla do Unipetrolu velkoobjemový tank, takzvanou výrobní kolonu, dlouhou téměř třicet pět metrů | Foto: Jan Beneš | Zdroj: Český rozhlas

Cesta z Pardubic se obešla bez komplikací: „Víceméně jsme měli trochu zdržení na jednom kruhovém objezdu v Pardubicích u Slovnaftu, ale jinak to bylo celkem bez problému,“ vedoucí přepravy nadměrného nákladu Jan Ducháč. 

Kolem půl osmé ráno se dlouhý náklad dal do pohybu. Náklad musel nejprve zatočit ze silnice doleva k vjezdu a hned za ním zas točit na pravou stranu | Foto: Jan Beneš | Zdroj: Český rozhlas

Kolem půl osmé ráno se dlouhý náklad dal do pohybu. Náklad musel nejprve zatočit ze silnice doleva k vjezdu a hned za ním zase točit na pravou stranu. Místy to bylo od lamp a plotu jen na jednotky centimetrů.

Náklad se podařilo za dvacet minut dostat na místo, kde novou technologii začnou po novém roce stavět. Do té doby ještě sem do Záluží u Litvínova dorazí další, ale už menší výrobní kolony.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme