ÚOHS prověří tendr na opravu D1 u Hvězdonic, podnět podala italská firma

Začátek modernizace dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem se oddaluje. Italská společnost Serenissima Costruzioni, která byla vyřazena z tendru na opravu této části dálnice, podala odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Gilotina - Wirtgen BTZ 7000 rozbíjí beton na dálnici D1 | Foto: Petr Jansa

Italskou stavební firmu Serenissima Construzioni i přes nejnižší nabídku vyloučilo ze soutěže Ředitelství silnic a dálnic. ŘSD nyní podle mluvčího Jana Rýdla musí počkat, jak správní řízení dopadne.

„Ředitelství silnic a dálnic je teď v situaci, kdy má za sebou všechny zákonem předepsané kroky a v tuto chvíli je třeba vyčkat na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, jak podání vyhodnotí,“ uvedl.

„ŘSD a pokud vím ani ministerstvo dopravy nemá vůbec žádný vliv na rychlost rozhodování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ zdůraznil.

Podle předsedy Antimonopolního úřadu Petra Rafaje není jasné, jak dlouho prověřování návrhu potrvá. „Nejsem schopen říci, jak složité bude řízení a jak složité bude prokazování, zda to je správně či ne.“

ÚOHS se podle něj bude snažit vydat rozhodnutí co nejrychleji. „Ať se práce nezdrží a provedou se letos tak, jak je plánováno,“ dodal.

Italská stavební společnost byla vyřazena i z výběrového řízení na opravu dálnice D1 u Kývalky. Jako vítěze vybralo ŘSD v obou případech společnosti s vyššími nabídkami.V případě úseku Ostrovačice - Kývalka to byla stavební společnost Skanska a u druhého tendru sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem.

Úsek mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku odhadovalo ředitelství při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun.

Dálnice D1 je zhruba deset let za svou životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.

Modernizace D1 v roce 2015 | Foto: Český rozhlas

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme