Stavební firma začala podepírat most na Vltavské. Za týden by se mohl znovu otevřít dopravě

Stavební firma Hochtief ve čtvrtek zahájila práce na stabilizaci mostu nad stanicí metra Vltavská, který bylo nutné kvůli havarijnímu stavu v noci z úterý na středu uzavřít. Informoval o tom mluvčí Hochtiefu Michal Talián. Most je uzavřen pro auta v úseku z centra, v důsledku výluky nejezdí na Vltavské tramvaje.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Provizorní podepření mostu zabere nejméně týden, poté se provoz na mostě i pod ním obnoví.

Provizorní podepření mostu zabere nejméně týden, poté se provoz na mostě i pod ním obnoví. | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Technická správa komunikací (TSK) ve středu podepsala s firmou Hochtief smlouvu na podepření mostu, poté stavební firma převzala staveniště a společnost Pontex začala pracovat na projektu. Dokončila jej ve čtvrtek odpoledne.

Jako první krok pracovníci oplotili staveniště a po 16:00 začali přivážet beton. Bude sloužit k vybetonování monolitové podkladové desky pod mostem, na kterou se v pátek dovezou panely. Na ty se poté osadí čtyři ocelové podpěry, které konstrukci stabilizují.

„Každá z těchto čtyř nohou se bude skládat ze čtyř ocelových stojek,“ uvedl Talián. Dodal, že práce zatím jdou podle plánu.

Uzavřený most v Praze na Vltavské se bude bourat, zatím jej firma podepře

Číst článek

Na zhoršení stavu mostu nad stanicí metra Vltavská v úterý v podvečer upozornila technickou správu společnost, která dělala jeho diagnostiku. TSK poté musela z bezpečnostních důvodů uzavřít část komunikace Bubenská navazující na magistrálu ve směru z centra na Výstaviště, která po mostě vede.

Provoz je uzavřen i pod konstrukcí, takže nejedou tramvaje na Vltavské. Provizorní podepření mostu podle TSK zabere nejméně týden, poté se provoz na mostě i pod ním obnoví.

Podle mluvčího Taliána je informace TSK, že by práce mohly být hotové zhruba za týden, reálná. Řešení podle něj není nijak technicky či stavebně složité, náročná je spíše rychlost, kterou musela firma stavbu připravit, sehnat materiál a podobně.

„Myslím ale, že pokud nedojde k žádnému zásadnímu zádrhelu, tak by ten týden asi měl být odpovídající,“ uvedl Talián. Dodal, že na každé stavbě se nicméně může přihodit něco, co harmonogram změní.

Doprava bez problémů

Mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková sdělila, že se ve čtvrtek kvůli výluce tramvají neobjevily žádné komplikace. Problémy nenastaly ani v automobilové dopravě.

Most poblíž metra Vltavská je kvůli bezpečnosti uzavřen. Jeho stav se náhle zhoršil

Číst článek

TSK ve středu uvedla, že plánuje most kvůli rozsahu poškození zbourat, protože je to ekonomicky výhodnější než oprava, která už do dokonalého stavu ani nemusí být možná. Zbourá se i paralelní most, po kterém jezdí auta ve směru do centra. TSK nyní vypíše zakázku na projektanta, bourání a stavba je nicméně reálná až v řádu let.

Přes Hlávkův most, na který poškozená konstrukce navazuje, přejede podle ročenky TSK za rok 2017 v obou směrech 70 800 aut denně. Z nich Argentinskou ulicí projíždí každodenně 44 800 vozů a po nábřeží 20 500. Zbylých 5500 aut pak míří do nebo z Bubenské ulice.

Problémy se stavem mostů se v Praze řeší dlouhodobě. TSK nyní provádí diagnostiku například Hlávkova mostu nebo mostu Legií, které jsou ve špatném stavu. Připravuje se rovněž diagnostika Lanového mostu na Jižní spojce mezi Zahradním Městem a Strašnicemi.

Špatně je na tom také Libeňský most, který se musel začátkem roku dočasně uzavřít pro auta i tramvaje. Město zatím nerozhodlo o tom, jestli konstrukci opraví, nebo postaví nový. Rekonstrukci potřebuje také Palackého most z Palackého náměstí na Smíchov a řada dalších mostních konstrukcí.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme