V březnu hrozí dvoudenní stávka strojvůdců

Strojvůdci Českých drah chtějí 1. března vstoupit do dvoudenní stávky. Odhodláno stávkovat je v tomto okamžiku zhruba 7500 z celkového počtu 8000 strojvůdců Českých drah. Nelíbí se jim, že vedení podniku nesplnilo svůj slib a dosud jim nezvedlo tarifní mzdy. Managementu drah dali ultimátum do konce tohoto měsíce.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

železniční lokomotivy

železniční lokomotivy | Foto: Jan Rosenauer

"Zaměstnavatel nám garantoval, že nejpozději k 1. únoru 2004 budou všichni strojvedoucí na traťových výkonech zařazeni do tarifního stupně 8, ostatní strojvedoucí na zálohách do stupně 7. Bohužel tento požadavek nebyl splněn, proto jsme se dohodli, že pokud požadavek nebude splněn do 29. února, tak od 1. března jdou ti strojvůdci do 48hodinové stávky," řekl Českému rozhlasu předseda Federace strojvůdců v Hradci Králové Jiří Votroubek.

Představenstvo společnosti mělo tarifní změny schválit do konce ledna. Rozhodnutí ale odložilo o dva měsíce, protože čeká na připomínky ostatních odborových organizací na železnici. Manažeři ČD argumentují tím, že zvýšení platů strojvůdců by bylo na úkor ostatních profesí. Mluvčí drah Pavel Tesař je ale přesvědčen, že se podaří stávku odvrátit a že nakonec dojde k dohodě.

"Nelze jednat pouze o zvýšení tarifní třídy u jedné profese, protože takových podobných profesí, jako jsou strojvůdci, je na Českých drahách více. Nicméně stále ještě hodláme jednat a věříme, že se na konec s představiteli Federace strojvůdců dohodneme," řekl Radiožurnálu Tesař.

Strojvůdci berou v průměru přes 20 000 hrubého měsíčně, včetně všech příplatků. Průměrná mzda na drahách byla loni 17 200 korun.

Proti chystané stávce se postavilo i Odborové sdružení železničářů. "Federace strojvůdců prokázala, že jí nejde o odbory, že jí nejde o solidaritu. Že jí jde o nehorázné, nemravné profesní požadavky, tentokrát, bohužel, na úkor všech ostatních železničářů," rozčiluje se předák největší odborové centrály na dráze Jaromír Dušek.

Strojvedoucí samostatně ještě nikdy nestávkovali. Odbory zastavily část provozu na dráze naposled na 15 minut v roce 2000. Zatím největší stávkou byl pětidenní protest na jaře roku 1997.

Milan Kopp, Jana Zemanová, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme