V Brně bude přednášet americký odborník na politický marketing
Návod, jak vyhrát volby bude ke slyšení v Brně. Tamní univerzita totiž pořádá sympozium o politickém marketingu. Hlavním řečníkem je Bruce Newman z DePaul University v Chicagu, který se zaměří na to, jaké faktory by pomohly vyhrát prezidentské volby Barackovi Obamovi.
Newman v minulosti spolupracoval při volební kampani i s bývalým americkým prezidentem Billem Clintonem. Podle politoložky Anny Matuškové právě proto Newman představí mechanismus americké kampaně:
"Ví, že půjde o evropské, české publikum, a že je potřeba to nějakým způsobem přizpůsobit. Některé věci jsou ale určitě přenositelné. Můžete podobně jako v Americe analyzovat trh, můžete pracovat s jedincem a kandidátem podobně jako se to dělá v Americe."
Jednotlivé evropské kampaně se navíc začínají více podoba, což je dáno vlivem amerických manažerů, kteří přijíždějí do Evropy a učí tu.
"Například na kampani českých sociálních demokratů pracovala americká agentura s hlavním stratégem, který vystudoval v USA. Stejně tak kampaň Donalda Tuska v roce 2005 byla přesnou kopií kampaně Reagana a Clintona. Dělala jí totiž polská manažerka, která studovala v Americe," vysvětluje politoložka Barbora Petrová.