V Česku je téměř 250 nebezpečných přechodů, policie možná některé zruší

Dopravní policie vytipovala 243 nebezpečných přechodů pro chodce. Některé jsou i na frekventovaných silnicích bez semaforů, jinde například na křižovatce chybí čtvrtý přechod a lidé přebíhají silnici. Podle ředitele dopravní policie Leoše Tržila jde především o přechody na silnicích prvních tříd.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přechod pro chodce (ilustrační foto)

Přechod pro chodce (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Kde by se postupně měla realizovat opatření ke zvýšení bezpečnosti v souvislosti s přecházením chodců. Jedna věc je otázka počtu přechodů pro chodce, druhá je otázka finanční, jaká částka je na to vyčleněna, kolik ta opatření mohou stát.“

Některé přechody se mohou i úplně zrušit. Například mostecký magistrát chce odstranit jeden z nejfrekventovanějších přechodů pro chodce ve městě. Právě kvůli němu údajně často kolabuje doprava na jedné z mosteckých křižovatek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reakce chodců na rozhodnutí mosteckého magistrátu zrušit jeden z nejfrekventovanějších přechodů pro chodce, zjišťoval redaktor Jan Beneš.

Podle Davida Nováčka z odboru dopravy pražského magistrátu se ale všechny návrhy na úpravu přechodu pro chodce musí nejprve vyhodnotit z bezpečnostního, dopravního i technického hlediska.

„Odborníci musí posoudit, zda ten návrh bude z celkového hlediska výhodnější, jestli dokonce nepřinese nějaké latentní nebezpečí. Z hlediska bezpečnosti provozu preferujeme chodce, protože jsou nejzranitelnější. Až poté se zabýváme myšlenkami na zachování plynulosti,“ ujistil Nováček.

Ve Zlíně zrušili nebezpečný přechod. Lidé s tím nejdřív nesouhlasili

Číst článek

Řešení může přiblížit portál chodcisobě.cz, na kterém za dva měsíce fungování lidé upozornili už na více než 120 problematických míst. Podle Petry Lukešové ze Sdružení Pražské matky, které portál spravuje, lidí díky tomu nemusejí zjišťovat, kdo za přechod či silnici odpovídá.

„Oni nemusejí složitě vyhledávat, na koho se mají obracet, ale najdou si jen příslušnou Prahu, kde se ta komunikace nachází, vyfotí podnět a odešlou ho na náš portál. My už máme s jednotlivými městskými částmi předjednáno, komu podněty posíláme. Oni pak mohou jen v klidu sledovat reakce politiků, případně úředníků,“ uvedla Lukešová.

Od začátku roku zemřelo na našich silnicích téměř 170 lidí, přičemž každý pátý byl chodec.

Igor Maňour, Eva Kézrová, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme