V Praze opět bouraly tramvaje, tři lidé zraněni

Jen pár dnů poté, co se v Praze-Braníku srazilo pět tramvajových souprav, připravila pražská hromadná doprava cestujícím další perné chvíle. Po poledni havarovaly dvě tramvaje ve Vršovicích. Prudký náraz odnesli zraněním tři lidé.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Srážka tramvají | Foto: Česká televize

Nehoda se odehrála krátce po dvanácté hodině na zastávce Ruská v Praze 2. Tramvaj číslo 22 jedoucí směrem do centra narazila do zadní části soupravy linky číslo čtyři. Tři lehce zraněné cestující, dvě ženy a dívku odvezla záchranka do nemocnice.

Podle Evy Didové z tiskového oddělení Dopravních podniků mohlo nehodu zavinit selhání brzd. "Řidič poukázal na technickou závadu. Jakmile bude tramvaj odtažena, bude se zkoumat o jakou závadu šlo," řekla Radiožurnálu mluvčí. Policie později tuto variantu potvrdila.

Při nedávné nehodě tramvají v Modřanské ulici v Praze 4 do sebe 24. června během ranní špičky řetězově narazilo pět tramvají. Zraněno bylo osmnáct lidí, z toho čtyři včetně řidiče tramvaje těžce. Jeden z cestujících bojuje dosud o život v nemocnici s poraněním mozku.

K neštěstí došlo poté, co za mostem zastavila jedna tramvajová souprava kvůli technické poruše. Za ní zůstaly stát další tři vozy a po chvíli do nich v plné rychlosti narazila souprava číslo 17. Hasiči museli ze zkroucených tramvají cestující vyřezávat a vystřihávat, vozy od sebe odtrhával jeřáb. Podle svědků řidič sedmnáctky vůbec nebrzdil. Příčinou byl zřejmě jeho mikrospánek.

Předseda Federace tramvajových řidičů Antonín Dub vidí důvod častých nehod tramvají mimo jiné v tom, že řidiči jsou přetěžováni. Aby si vydělali, pracují přesčas.

"Já se domnívám, že tady došlo k totálnímu selhání managementu podniku, dochází tady k velkému přetěžování řidičů, řidiči dělají hodně přesčasové práce, protože mají velmi nízké mzdy. Pokud řidič neodpracuje 30 - 40 hodin přesčasů, a odpracuje si pouze tu svoji základní mzdu, tak jeho průměr je nižší než celorepublikový, proto ti řidiči jezdí tolik."

Na vině je podle Antonína Duba také zastaralý vozový park. Jak řekl Radiožurnálu, některé tramvaje jsou 30 a více let staré.

Naděžda Hávová, Marika Táborská, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme