V roce 2010 mají auta jezdit po silničním okruhu kolem Prahy

Kolabující pražskou dopravu má vyřešit rychlá výstavba silničního okruhu. Memorandum o spolupráci podepsali dnes ministr dopravy, středočeský hejtman a pražský primátor. Podle ministra Milana Šimonovského bude celý obchvat Prahy hotový v roce 2010.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

obchvat Prahy | Foto: hl. m. Praha

Z pražského dálničního okruhu, který má klíčový význam pro řešení dopravy v metropoli, jsou zatím hotové dvě části. Na východě je to úsek mezi Běchovicemi a Horními Počernicemi a na západě trasa ze Slivence do Ruzyně.

V současné době probíhá výstavba jihozápadní části okruhu z Vestce přes Lahovice do Slivence. Vláda schválila program výstavby této části ve výši 17 miliard korun. Část jich poskytla vláda ze státního fondu dopravní infrastruktury a část pokryje úvěr od Evropské investiční banky.

Podle ministra Milana Šimonovského budou řidiči jezdit po jižní části obchvatu už za čtyři roky. "Chceme, aby první část stavby byla dokončena v roce 2007 a celá tato část až po obchvat Jesenice bude dána do provozu v roce 2008," uvedl ministr.

Vybudování celého zhruba 70kilometrové okruhu podle něj vyjde zhruba na 55 miliard korun v současných cenách. "Do otevření v roce 2010 se do cen jistě promítne inflace. Očekáváme, že to číslo nebude nijak dramaticky vyšší, protože máme trasu dobře zmapovánu," dodal Šimonovský.

Memorandum, které vedle ministra podepsal hejtman Středočeského kraje Petr Bendl a pražský primátor Pavel Bém, má pomoci zajistit předprojektovou přípravu výstavby. Jde například o zanesení trasy komunikací v územních plánech či projednání s ministerstvem životního prostředí.

Zástupci kraje, města a ministerstva se zároveň shodli, že stavba okruhu spolu s dostavbou rychlostní komunikace R6 na Karlovy Vary a zahájením stavby dálnice D3 na České Budějovice bude pro ně prioritou. Dálnice D3 by přitom neměla mít z Prahy společné napojení s dálnicí D1 na Brno.

Ministr, primátor a hejtman spolu s vedením Českých drah a Správy železniční dopravní cesty rovněž podepsali memorandum o spolupráci v železniční dopravě na území hlavního města. Spolupráce se má týkat zejména modernizace hlavních železničních stanic, jako je Masarykovo nádraží nebo hlavní nádraží.

Nové koleje se budou stavět jen v Praze mezi hlavním nádražím a Libní. Trať z Prahy do Kladna projde modernizací. "Nebude to podle našeho názoru už rychlodráha, ale bude to modernizované železniční spojení s odbočkou na letiště Ruzyně," vysvětlil Šimonovský.

Lenka Šumová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme