Vážná nehoda provoz na modernizovaném úseku D1 nezkomplikovala
První vážnější zkoušku podstoupili ti, kdo odpovídají za pokud možno hladký provoz na nově rekonstruovaném úseku nejdůležitějšího dálničního tahu D1. Situaci na 111. kilometru ve směru na Brno dnes ráno na několik hodin ztížila nehoda několika nákladních vozů a osobního auta.
Podle Jaromíra Věka, pověřeného ředitele provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic, však nehoda provoz výrazněji nezkomplikovala.
„Naopak. Inkriminovaný úsek je jedním z těch, kterých se týká modernizace D1. A tam máme jakýsi zpřísněný režim pro zajištění odstraňování překážek, které brání provozu na pozemní komunikaci,“ říká Věk.
Policie i profesionální odtahové služby mají svá zásahová vozidla na začátku modernizovaných úseků, a to v obou směrech.
Hostem Radiožurnálu byl Jaromír Věk, pověřený ředitel provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic
„V tomto případě, kdy došlo k nehodě tří nákladních a jednoho osobního automobilu, přibližně kolem půl šesté ráno, tam byly zásahy započaty během necelých deseti minut,“ tvrdí Věk.
Odstraňování havarovaných vozidel tak podle něj proběhlo mnohem rychleji než na běžné komunikaci nebo neopravovaném úseku D1, kde taková nehoda vždy zkomplikuje provoz, někdy i obousměrně, a vyžádá si kolony.
Pokud bude vše nadále probíhat jako doposud, v provozu dvou zúžených pruhů v jednom směru, neměly by podle Věka nastat žádné vážnější komplikace.
„Pokud je veden provoz ve dvou pruzích v každém směru, byť zúžených, tak tam je komplikace jen v mírném zdržení, protože je tam snížená rychlost. Ale jinak je to velice podobný režim jako za běžného provozu,“ vysvětluje Věk a uzavírá:
„Mírné komplikace mohou nastat v době, kdy je režim třeba 1+2 nebo když jsme si vyzkoušeli snášení mostu a dálnice se zavírala. Ale každá konkrétní situace se projednává s ministerstvem dopravy a policií, aby se to situovalo do doby, kdy to co možná nejméně naruší provoz, tedy v noci ze soboty na neděli.“