Ve vládní krizi hraje velkou roli politický marketing

Vládní politici nadále marně hledají cestu z krize. Dnes jednali poslanecké kluby ODS a Věcí veřejných a rozpory nadále přetrvávají. Podle odborníků se v jednání politických stran i v jejich vyjádřeních výrazně projevuje politický marketing a komunikace směrem k voličům.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vedení Věcí veřejných: Karolína Peake, Radek John, Kateřina Klasnová a Vít Bárta

Vedení Věcí veřejných: Karolína Peake, Radek John, Kateřina Klasnová a Vít Bárta | Zdroj: ČTK

Občanští demokraté potvrdili, že je nepřípustné, aby ministerstvo vnitra nadále měly ve své gesci Věci veřejné. Podle premiéra a předsedy občanských demokratů Petra Nečase jde o nepřekročitelnou podmínku. Předseda poslaneckého klubu ODS Petr Tluchoř pak zdůraznil, že vidí vinu za krizi na straně Věcí Veřejných:

Přehrát

00:00 / 00:00

O vládní krizi mluvila na Rádiu Česko Anna Matušková, odbornice na politický marketing z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity

„Současná vládní krize je reakcí na chování čelních představitelů Věcí veřejných spojených s ABL, kteří tyto principy hrubě a šokujícím způsobem porušili. Poslanecký klub ODS považuje za nezbytné, aby vláda České republiky obnovila svoji důvěryhodnost.“

Věci veřejné, jejichž poslanci hledají svůj další postoj od jedné hodiny, si samozřejmě vinu nepřipouští. Předsedkyně poslaneckého klubu Karolína Peake naopak podezřívá premiéra Nečase, že nechce o situaci jednat, aby nadále poškodil mediální obraz Věcí veřejných:

„Já trošku cítím, že vyčkávací strategie možná souvisí s neustálou mediální smrští na Věci veřejné. Jestli se třeba nečeká, že bude ještě něco nového, co nás úplně dorazí. Proto se vyčkává, jinak si to neumím vysvětlit. Já bych byla také mnohem raději, kdybychom již tyto věci vyřešili a mohli se vrátit k normální práci.“

Narůstajících rozdílů a také zvyšujícího napětí si všiml i prezident České republiky Václav Klaus:

„Neklid a nejistota narůstá, protože zazněly velmi silné, až ultimativní výroky z různých míst naší politické scény. Vím, že politik musí volit ostré formulace, v tomto smyslu musí riskovat.“

'Politický tyjátr'

„Co se týče komunikace směrem k voličům je zajímavé sledovat, jak se k tomu kdo staví. ODS zaujala jasný postoj a dává najevo, že vyjadřuje podporu vládě. TOP 09 má taktický přístup, kdy poměrně dobře komunikuje se svými voliči. Karel Schwarzenberg se na jejich webových stránkách opatrně vyjádřil v tom smyslu, že v krajním případě nevylučují pád vlády. Pořád prý ale doufají, že to dobře dopadne,“ říká Anna Matušková, odbornice na politický marketing z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity.

„Věci veřejné dělají to, co umí dobře. Ta strana je spíše marketingovým projektem, takže jsou vidět a slyšet. Nicméně signály, které vysílají k voličům, můžou vést spíše ke ztrátě důvěry, než že by se jim dařilo tu situaci komunikovat,“ pokračuje Matušková.

Podle ní může Vít Bárta pomocí krizového managementu pouze minimalizovat ztráty:

„To co ta strana ale nyní předvádí, působí spíše jako politický tyjátr, než jako něco seriózního.“

„Pozice premiéra Nečase je velmi těžká. Je otázkou, zda by předčasné volby něčemu prospěly. Na druhou stranu se nyní od pana premiéra očekává nějaký státnický krok. Jestli se ale bude mluvit o demisi dalších ministrů, udržitelnost vlády bude nižší a nižší,“ dodává Matušková.

Ondřej Černý, Václav Pešička, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme