Ve volbě povolání může studentům podle ministerstva pomoci myšák

Výběr budoucího povolání může být zábavný, když s volbou studentovi pomáhá animovaný myšák Fred. Motivační spot s kreslenou postavičkou zaplatilo ministerstvo školství z evropských peněz. Video stálo 40 tisíc korun a odborníci ho kritizují.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Studenti v posluchárně

Studenti v posluchárně | Foto: Jihočeská univerzita

Za amatérský počin ho označil například odborník na reklamu Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické. Videu prý navíc chybí nápad.

Je večer, podnapilého muže právě vyhodili z hospody, protože nezaplatil. Upadnul na chodník, a když se rozhlíží, do cesty mu skočí myšák Fred. Animovaná postavička zjišťuje, proč je muž tak nešťastný – prý kvůli práci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o myšáku Fredovi připravily Klára Bílá a Petra Benešová

Myšák mu pomůže práci najít a muž uspěje v konkurzu s projektem na výzkum. Nakonec si vydělá tolik peněz, že může jezdit drahým autem a do zahradního bazénu mu koktejly nosí blondýna v růžových bikinách.

Tento šestiminutový spot má motivovat mladé lidi – hlavně středoškoláky a vysokoškoláky, aby si hledali zajímavou práci a nebáli se prosadit v podnikání.

„Proč ten nápad myšák-člověk: přišel nám díky tomu, že tam bude nějakým způsobem ta animace, že nějakým způsobem dokáže zdynamizovat celé to video. Je to taková netradiční forma, dnes vidíme, že ty vizualizace vstupují do běžného filmového života,“ říká garant projektu Václav Lukeš z Jihočeské univerzity, který měl motivační spot na starosti.

Video z dílny společnosti PlevaFilm visí na sociálních sítích jako je youtube nebo facebook teprve měsíc a půl. Stejně tak jej sdílí desítky webů vysokých škol a firem.

Kolik mladých lidí myšák Fred už přesvědčil k práci, Václav Lukeš zatím neví. Ale nepochybuje o tom, že se na něj studenti chytí.

Odborníci kritizují naivitu i motivaci k zisku

To si ale nemyslí Jiří Mikeš. Podle něj spot nikoho nepřesvědčí a celý koncept je naivní. Mizerně odvedená práce je to i podle školského odborníka a šéfredaktora serveru Česká škola Janka Wagnera.

„Druhá věc je i ten obsah. Principielně je podivné, že motivací by měl být zisk, hmotné jmění. Možná to byla nadsázka, ale asi nepovedená,“ tvrdí.

Celý projekt schválilo ministerstvo školství. Přesto ani první náměstek ministra Jakub Hodinář si není výsledkem úplně jistý.

„Já jsem tím videem byl taky překvapen. Možná je cílová skupina malinko zaskočená, ale pokud upoutá pozornost, splní to svůj účel. Takže v tomto ohledu ano, ale pokud by ten projekt měl spočívat pouze v tomto krátkém videu, byla by to velká katastrofa,“ řekl Radiožurnálu.

Lucie Maňourová, Klára Bílá, Petra Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme