Vedoucí ochrany pražského metra rezignoval

Vyšetřování srpnové zkázy pražského metra přineslo první rezignaci. Kvůli odpovědnosti za zaplavení podzemní dráhy dnes odstoupil z funkce šéf jejího ochranného systému Jiří Svoboda. Stalo se tak po zasedání městské rady, která schválila zprávu vyšetřovací komise.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

poškozené metro

poškozené metro | Foto: Jan Rosenauer

Inženýr Jiří Svoboda předal svou rezignaci do rukou generálního ředitele Dopravního podniku Milana Houfka. "Po seznámení se se závěry této zprávy došel k závěru, že cítí profesionální i osobní odpovědnost a nabízí svojí funkci k dispozici," oznámil Houfek.

V dubnu členové magistrátní komise vypracovali zprávu o příčinách zaplavení podzemní dráhy. Vyplývá z ní, že ochrana metra nebyla na takovou povodeň připravena. Problémem byly technické nedostatky a podfinancováná údržba ochranných prvků. Dopravní podnik navíc podle komise neměl dostatečně propracovaný povodňový plán.

Sám šéf Dopravního podniku i přes zjištěné nedostatky na svůj post rezignovat nehodlá. "Výsledky zprávy hovoří, kde se ty chyby staly, a jestliže přímo neukazují na nejvyšší vedení Dopravního podniku, tak k tomu v této chvíli nemám důvod," odmítl odpovědnost Houfek.

Pražští radní jednali o zprávě odborné komise o příčinách zatopení podzemní dráhy dvě hodiny. Konstatovali, že metro nemohlo zkáze zabránit, protože bylo připraveno jen na stoletou vodu. Hladina Vltavy loni v srpnu ale dosáhla o dva metry výš. Radní také došli k závěru, že cestující nemohli být při záplavě ohroženi.

Případnou odpovědností dalších lidí z Dopravního podniku se bude zabývat na pondělním jednání představenstvo.

Milan Kopp, Markéta Čekanová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme