Velké nákupy dětem neškodí, míra ale musí být rozumná

Nikdo se jim nevyhne a někdo je dokonce vyhledává - řeč je o nákupech. Velká nákupní centra podle psychologů dětem neškodí, naopak je připravují pro další, samostatný život. Jako u všeho ale platí pořekadlo: všeho s mírou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z nákupu | Foto: Comstock Images

Jít spolu s rodiči na nákup nemusí být pro dítě úplně bezcenná zkušenost.

„Jestliže nakupujete v podstatě velmi efektivně a rozumně, tak nevidím důvod, proč by mu mělo nákupní centrum jakýmkoli způsobem vadit. Na druhou stranu je potřeba říct, že nákupní centrum patří k životu, takže je asi úplně v pořádku, když dítě plynule vstupuje do života i s tím, když ho seznamujete s tím, co běžně k životu bude potřebovat,“ myslí si psycholožka Marta Boučková a pokračuje s varováním:

„Všeho s mírou, to je základní odpověď.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Odpověď na otázku, zda brát či nebrat děti na velké nákupy, hledala redaktorka ČRo Eva Rajlichová

Do nákupních galerií či center přitom bere své děti podstatná část jejich návštěvníků. „Z průzkumu vyplynulo, že 48 % zákazníků si na větší nákupy děti bere,“ uvádí Lenka Dvořáková ze společnosti Unibal-Rodamco, která spravuje tři velká nákupní centra v hlavním městě.

Množství obchodů na jednom místě často ve spojení s možností navštívit restauraci, kavárnu nebo kino láká, jak už bylo řečeno, hodně lidí. Obchodní centra nabízí také dětské koutky.

Rodiče na přítomnosti dětí na nákupech nevidí většinou nic špatného. Chápou ho často jako zdroj poučení o fungování světa.

Při výběru dovolené spoléhají Češi na internet. Obezřetnost se však vyplácí

Číst článek

Hlídání může sice rodičům nákupy ulehčit, ale pobyt v dětském koutku není ideální pro každé dítě. Podle psycholožky Marty Boučkové nemá cenu nutit je násilím. Podle ní se nejedná o stejný případ, jako když ho rodič dává do školky.

„Jsou děti, které mají velký problém s adaptací i s nástupem do školky. Tam je ale na místě nechat je adaptovat: je tam stabilní kolektiv, zvyká si na paní učitelku, stejné prostředí, jsou tam stejné činností, které mají stejný řád,“ říká Marta Boučková a varuje, že pokusy o adaptaci na prostředí dětských koutků, které bývá pokaždé jiné, mohou být pro dítě trápením.

Eva Rajlichová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme