Viadukt opraven, na brněnské hlavní nádraží znovu jezdí vlaky

Lidé, kteří v pondělí ráno přijeli do Brna vlakem, po třech měsících zase využívají hlavní nádraží místo dolního a dalších brněnských nádraží. Skončila oprava pražského viaduktu, který spojuje hlavní nádraží s Židenicemi, a oprava čtvrtého nástupiště.

Tento článek je více než rok starý.

Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brno Hlavní nádraží

Brno Hlavní nádraží | Foto: Dezidor | Zdroj: Creative Commons 3.0 Unported

Do klíčového uzlu se díky ukončení oprav vrátilo přes 50 procent vlaků, které musely jet odklonem přes dolní nádraží, nebo končily například v Králově Poli či v Židenicích. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za letní opravy utratila 170 milionů korun.

Opravy pražského viaduktu omezily v létě vlaky ze směrů od Havlíčkova Brodu a od České Třebové. „Cílem však nebylo zlepšení technických parametrů, ale prodloužení životnosti. Odstranili jsme koleje a štěrk až po úroveň izolace a bylo potřeba sanovat horní části odkrytých kleneb. Znovu jsme položili koleje, udělali nové trakční vedení a položili kabelové trasy,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Čtvrté nástupiště je nyní v podobě, jakou dostaly loni druhé a třetí nástupiště. Nová dlažba je výše, aby se snáze nastupovalo do vlaku. Nová je také střecha a informační systém.

Zkouška výluky

Na hlavní nádraží se tak v pondělí vrátily desítky tisíc cestujících, kteří jím denně projdou. „Zhruba 60 procent lidí využívalo dolní nádraží a 40 procent židenické,“ uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Dopravci, SŽDC i město si letos mohli vyzkoušet, jak bude vypadat masivnější výluka hlavního nádraží v letech 2018 a 2019. Za 2,5 miliardy korun se musí zrekonstruovat sdělovací a zabezpečovací zařízení a také mosty přes ulice Hybešovu a Křídlovickou, aby se udržela životaschopnost nádraží bez ohledu na jeho budoucí polohu.

Příští rok se počítá s tím, že vlaky od Třebíče a Moravských Bránic budou jezdit šest měsíců na dolní nádraží a celý rok 2019 nebude možné jezdit na hlavní nádraží od Břeclavi, Vyškova a Slavkova. „Společně se SŽDC už nyní pracujeme na výlukových opatřeních, aby byla regionální i dálková doprava zasažená co nejméně,“ řekla Bezuchová. Zároveň chystají pro cestující větší komfort na dolním nádraží, kde byl letos problém jak s toaletami, tak s občerstvením v horkých dnech a také s nedostatečnou kapacitou krytého stání v případě horkých či deštivých dní.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme