Vláda obhájila se sněmovně výsledky kodaňského summitu

Poslanci vládní koalice obhájili ve sněmovně vládní zprávu o podmínkách vstupu naší země do Evropské unie. Sněmovnou naopak neprošel návrh opozičních občanských demokratů, který vyjednané podmínky označil za neuspokojivé a neodpovídající postavení Česka mezi ostatními kandidátskými zeměmi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlajka EU

O postupu českých vyjednavačů a podmínkách přijetí naší země do Unie zákonodárce informoval ministr zahraničních věcí Cyril Svoboda. Zprávu si od něj vyžádali poslanci za ODS, kteří se domnívají, že vláda neudělala při vyjednávání s patnáctkou vše, co mohla, a podmínky jsou špatné a nevýhodné.

S tím ale zásadně nesouhlasí premiér Vladimír Špidla. Práci českých vyjednavačů i naší delegace na summitu Evropské unie naopak pochválil. V Kodani byl podle něj základní úspěch už v tom, že tam Česká republika uzavřela vstupní jednání.

Přehrát

00:00 / 00:00

V. Špidla: Kodaň je úspěchem

Občanští demokraté například varují, že podle jejich propočtů budeme muset to co vláda neuměla v unii vyjednat doplatit našim zemědělcům ze svých daní. Šéf klubu ODS Vlastimil Tlustý kritizoval také fakt, že narozdíl od současných členských zemí musíme my sedm let čekat na volný pohyb pracovních sil. Podle Tlustého vláda našim občanům vzkazuje, že mají na práci v sousedních zemích zapomenout.

Sedmileté přechodné období pro volný pohyb pracovních sil Špidla nezpochybňuje. Zároveň zdůraznil, že je řada států, které slíbily, že vstupem kandidátských zemí do unie regulační opatření nezavedou. "V tento okamžik už naši mladí lidé vědí, že od 1. května 2005 budou moct vyrazit do Velké Británie za svým štěstím a nebude tam žádná překážka," oponuje premiér.

Milan Kopp, Milada Richterová, Marika Táborská, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme