Mezi pražským Smíchovem a Radotínem vznikne čtyřkolejná trať. Vlaky budou jezdit až 140 km/h

Železničním úsek mezi Smíchovem a Radotínem čeká rozšíření. Stávající dvoukolejný úseku o délce devět kilometrů bude nově čtyřkolejný. Úprava bude stát 3,6 miliardy korun. Po modernizaci se na trati zvýší rychlost i zkrátí čas průjezdu. Informovala o tom Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která ve středu také stavbu slavnostně zahájila. Hotovo by mělo být v červenci 2022.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České dráhy | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Jsem rád, že můžeme zahájit tolik potřebnou modernizaci tohoto úseku 3. koridoru, který plní významnou roli jak v dálkové, tak i příměstské dopravě. Nové koleje nejen zpříjemní, ale díky zvýšení traťové rychlosti také zrychlí cestování vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o deset km/h rychleji.

Vedle modernizace samotné trati, na níž budou opraveny koleje i trakční vedení, bude zrekonstruována také stanice v Radotíně. Na ní budou opravena nástupiště, přibudou výtahy a bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu. Železniční přejezd na kolejovém rozvětvení ve směru na Beroun se po modernizaci zruší a nahradí ho rozšířený podjezd v Prvomájové ulici. Místo zrušeného přejezdu vznikne nový podchod pro pěší k nástupištím.

Ve Velké Chuchli vznikne nadjezd

Další úpravy čekají také zastávku ve Velké Chuchli, která se přesune k tamnímu čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části. U krajních kolejí se vybudují vnější nástupiště s podchodem. Vložením kolejových spojek zde navíc vznikne stejnojmenná odbočka. Dosavadní souběh dvou dvoukolejných tratí, směřujících do Radotína od Krče a od Smíchova, tak nahradí regulérní čtyřkolejná trať. Namísto samotného přejezdu ve Velké Chuchli se počítá s výstavbou nadjezdu, která bude součástí samostatné druhé etapy stavby.

Stavbu bude mít na starosti konsorcium Černošice, které tvoří stavební firmy Eurovia CS, StrabagRail, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha.

Stavba je součástí rozsáhlé modernizace téměř devítikilometrového úseku mezi pražským Smíchovem a Černošicemi, jehož velká část je na území hlavního města. Po rekonstrukci by se podle organizace měla zvýšit bezpečnost i plynulost provozu na vytížené trati.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme