Most poblíž metra Vltavská je kvůli bezpečnosti uzavřen. Jeho stav se náhle zhoršil

Kvůli zhoršení stavu silničního mostu nad stanicí metra Vltavská je od úterní půlnoci nejméně na týden uzavřena část komunikace Bubenská navazující na magistrálu ve směru z centra na Výstaviště. Most podjíždějí tramvaje od Vltavské na Strossmayerovo náměstí, které v době výluky rovněž nepojedou.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most na Vlatavské, který musel být kvůli bezpečnosti uzavřen.

Most na Vlatavské, který musel být kvůli bezpečnosti uzavřen. | Zdroj: TSK

Z úterý o uzavírce informovala Technická správa komunikací (TSK), která se stará o pražské silnice. V době uzavírky bude nutné most, který je v havarijním stavu, podepřít.

Uzavřený most v Praze na Vltavské se bude bourat, zatím jej firma podepře

Číst článek

Uzavírka se týká části mostu, která vede z centra směrem k Výstavišti. V opačném směru auta jedou po samostatné mostní konstrukci, která není ve stavu, kdy by bylo nutné ji uzavřít. Na zhoršení stavu mostu v úterý upozornila technickou správu společnost, která dělala jeho diagnostiku. Podle výsledků je konstrukce v havarijním stavu.

Z bezpečnostních důvodů musí nyní TSK zajistit podepření mostu. „Nejpozději zítra (ve středu) budeme znát dodavatele, který most podepře, a budeme se snažit, aby se nejpozději do týdne mohly na Vltavskou vrátit tramvaje i pěší,“ uvedl generální ředitel TSK Petr Smolka. Kvůli špatnému stavu muselo město už v lednu dočasně zavřít pro auta i tramvaje Libeňský most.

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové se po podepření mostu zároveň obnoví provoz jak automobilů, tak tramvají.

Podle diagnostiky je v havarijním stavu část mostu, pod kterou projíždějí tramvaje a chodí chodci. „Za posledních 25 dní měření se stav mostu začal velmi rychle zhoršovat a praskliny v jeho konstrukci, které důkladně už řadu měsíců monitorujeme, se začaly rychle a nebezpečně zvětšovat,“ uvedl náměstek ředitele TSK Matěj Fichtner (ANO). Most není součástí navazujícího soumostí Hlávkova mostu, který je rovněž ve špatném stavu. TSK připravuje jeho celkovou rekonstrukci.

Starosta Prahy 7 Jan Čižinský pro iROZHLAS.cz řekl, že on sám TSK a magistrát dlouhodobě upozorňuje, že by na dopravní stavby měly být vytvořeny plány údržby.

„Pokud by existovaly, tak by k těmto situacím docházet nemělo. Už v případě Libeňského mostu jsme upozorňovali, že o mosty je nutné se starat. Desítky let se tato infrastruktura zanedbávala a je tu obrovský skrytý dluh a celá situace se musí okamžitě řešit,“ řekl Čižinský.

Možnosti objezdu 

Řidiči mají podle informací TSK dvě možnosti, jak uzavřený most objet. Z Hlávkova mostu mohou sjet na nábřeží Kapitána Jaroše a pokračovat Argentinskou po magistrále do Holešovic. Hlavní objízdná trasa do Veletržní ulice vede přes nábřeží Kapitána Jaroše a ulici Dukelských hrdinů.

Zpřístupnění lávek na pražském železničním mostě se zřejmě zpozdí. Důvodem je výběr zábradlí

Číst článek

Ke stanici metra Vltavská nejezdí v důsledku uzavírky tramvaje. Linky 1, 25, 14 a 12 v úsecích Strossmayerovo náměstí - Vltavská - Tussarova/Dělnická a Těšnov - Vltavská nepojedou a jsou odkloněny mimo ně. Pro spojení k holešovické tržnici mohou lidé podle TSK využít přívoz mezi Karlínem a Holešovicemi. Uzavřen je i průchod pro pěší pod mostem, lidé ho musí obejít.

Problémy se stavem mostů se v Praze řeší dlouhodobě. Na začátku loňského prosince dokonce spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. TSK nyní provádí diagnostiku například Hlávkova mostu nebo mostu Legií, které jsou oba ve špatném stavu. Špatně je na tom také Libeňský most, kde město zatím nerozhodlo o tom, jestli konstrukci opraví, nebo postaví nový. Rekonstrukci potřebuje také Palackého most z Palackého náměstí na Smíchov a řada dalších mostních konstrukcí.

Problémy pražských mostů a lávek

Problémy má v současnosti řada pražských mostů nebo lávek, a to jak významných staveb vedoucích přes Vltavu, tak menších přemostění. Nejznámější je kauza kolem Libeňského mostu, který spojuje Libeň s Holešovicemi, a který musel být kvůli havarijnímu stavu letos v lednu uzavřen pro automobily a městskou hromadnou dopravu. Stavba z roku 1928 se znovu otevřela začátkem března po šesti týdnech poté, co ji stavbaři na těch nejpoškozenějších místech podepřeli.

Libeňský most

Na Libeňském mostě je ale nyní výrazně omezená rychlost a možnost potkávání tramvají, nesmějí na něj navíc automobily těžší než šest tun. Stále také není vyřešena jeho budoucnost. Podle představ končícího vedení hlavního města měl být most, který si řada odborníků cení pro jeho architektonické kvality, zbořen a na jeho místě se měl postavit nový. Zástupci stran, které po nedávných volbách vyjednávají v Praze o koalici, ale prosazují rekonstrukci mostu.

Hlávkův most

Výrazně narušená je také konstrukce Hlávkova mostu, přes který vede kromě tramvajové trati také severojižní magistrála od Holešovic směrem do centra Prahy. Jeho hlavním problémem je, že do mostu zatéká a následně odpadávají kusy betonu. V současnosti proto stavbu podrobně zkoumají odborníci, kteří by měli rozhodnout o dalším postupu. Variant je několik - od té, kdy by vznikla nová prostřední mostovka a byl opraven zbytek mostu, až po kompletní rekonstrukci.

Most Palackého

Ve špatném stavu je také Palackého most mezi Smíchovem a Novým Městem. Už v roce 2013 kontrola Technické správy komunikací (TSK) odhalila výrazný nárůst poruch především vylehčovacích cihelných klenbiček mostovky kvůli nefunkčnímu hydroizolačnímu systému. Most navíc před pěti lety krátce před vypracováním zprávy poškodily povodně, které vymlely na některých pilířích až 20 procent spár mezi kameny. TSK proto u mostu navrhla provést celkovou rekonstrukci.

Trojská lávka

Velkou pozornost ke stavu pražských mostů přitáhl už před uzavřením toho Libeňského loni v prosinci pád lávky pro pěší spojující Císařský ostrov a Troju. Lávka otevřená v červenci 1984 na místě někdejšího pontonového mostu se náhle zřítila 2. prosince, zranění utrpěli čtyři lidé. Nyní na místě funguje přívoz a plánuje se výstavba provizorního přemostění, které by mělo vzniknout v příštím roce. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme