Vnitro chce zjednodušit komunikaci s úřady
Ministerstvo vnitra chce občanům zjednodušit život. A to zavedením takzvaných Czech pointů. Člověk by si tak mohl vyřídit veškerou komunikaci s úřady a veřejnou správou na jednom místě.
Czech pointy by měly nabízet opisy a výpisy z katastrů nemovitostí, obchodního a živnostenského rejstříku, nebo rejstříku trestů, tedy dokumenty, které jsou vedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech. "Kouzlo Czech pointu spočívá v tom, že propojuje to, co už existuje a navzájem spolu nekomunikuje," doplnil minstr vnitra Ivan Langer.
Zatím bude zprovozněno 30 pilotních míst. Pokud se osvědčí, mělo by dojít k rozšíření. "Počítáme s tím, že by to bylo zhruba 1200 obecních úřadů. K tomu do budoucna v průběhu roku by měly přibýt pobočky České pošty. Těch by mělo být až dva půl tisíce. K tomu samozřejmě pobočky hospodářské komory. Takže to číslo do budoucna bude přes 3500 stoprocentně a bude se blížit k číslu 4000 kontaktních míst v celé republice," přiblížil náměstek ministra vnitra pro veřejnou správu a informatiku Zdeněk Zajíček.
Díky Czech pointům by měla obíhat mezi úřady data, a ne občané.