Těším se na volební duel Babiš–Bartoš v Ústeckém kraji, říká expert na politický marketing Horák

Jakub Horák se v současné době sice drží od politiky dál, i tak předvolební klání politických subjektů stále sleduje. Zaujal ho třeba start kampaně koalice SPOLU v americkém stylu, nebo plánovaný střet dvou lídrů na Ústecku. „Těším se na volební duel Andreje Babiše (ANO) a Ivana Bartoše (Piráti) v Ústeckém kraji. Pokud se stane hlavním tématem voleb ekonomika, tak to pro Bartoše nebude jednoduché,“ říká v Interview Plus.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jakub Horák, expert na politický marketing

Jakub Horák, expert na politický marketing | Foto: Věra Luptáková | Zdroj: Český rozhlas

Na změnu volební strategie, kterou ohlásila koalice Pirátů a STAN, podle Horáka rozhodně není pozdě.

„Právě teď se všechno rozhodne,“ domnívá se expert na politický marketing, který dřív pomáhal s kampaní Pirátům, v prezidentské volbě pak vedl marketingový tým expremiéra Mirka Topolánka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jakub Horák: Bez stojedničky může dojít k neřešitelné patové situaci

Pokud jde o předvolební kampaň vládního hnutí ANO, které je často dáváno do souvislosti s dobře promyšleným politickým marketingem, překvapilo ho, jak premiérovi vyšel tah se statusem na sociálních sítí, kterým ohlašoval: „Zítra řeknu pravdu.“

„Druhý den tím uvedl svou knihu, ale fascinovalo mne, kolik debat to rozpoutalo. Jeho výrok byl přitom pouze parafrází osm let staré věty Zítra asi něco koupím. Tehdy si koupil Mafru,“ připomíná Horák.

Politický souboj je dnes prý velice vyrovnaný, přitom ve hře je většina v Poslanecké sněmovně.

„Pokud zamýšlená koalice koalic – SPOLU plus Piráti a Starostové, dají dohromady více než 101 mandátů, tak si potom budou moci prosadit svého premiéra. Ale pokud ne, vznikne silná patová situace, která možná nebude mít žádné řešení.“

Důležité je charisma

V boji o voliče budou podle experta hrát hlavní roli politické osobnosti. Připomíná, jak se původně středopravě orientovánému hnutí ANO nakonec podařilo „odsát“ až 30 procent voličů sociálním demokratům. „Je to otázka charismatu politika,“ tvrdí.

Naproti tomu Realisté ve sněmovních volbách 2017 pohořeli i přes skvělý marketing, a to právě pro nedostatek osobností. „Realisté byl vlastně takový Babiš bez fabrik,“ glosuje.

Covidová pandemie ještě do voleb zasáhnout může, ale nemusí, myslí si Jakub Horák, který se koncem července v komentáři pro ekonomický deník E15 ostře vyjádřil na adresu odmítačů očkování. „Když pár těhle chytráků zakuká, mně to nijak vadit nebude,“ napsal a za svými slovy si stojí.

„Vakcíny mají staletou historii a jsou prokazatelně jediným lékem, který pomáhá proti nemocem – už jsme vyhubili černé neštovice, obrnu. A pokud je někdo tak tupý, že tuto informaci odmítá, tak já mám svou práci, svůj život a nebudu ho trávit tak, abych to každému vysvětloval dvacetkrát,“ uzavírá.

Poslechněte si celý audiozáznam rozhovoru Lukáše Matošky s Jakubem Horákem.

Zuzana Marková, Lukáš Matoška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme