V kampani chybí diskuse o tom, v čem Česko vyniká, říká politoložka Eva Lebedová

„Každý volič by měl sledovat média, aby měl představu o vystupování jednotlivých kandidátů a také znát pravomoci prezidenta, aby neměl očekávání, která budoucí hlava státu naplňovat nemůže,” radí politoložka Eva Lebedová z Katedry politologie a evropských studií na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v doprovodném rozhovoru k minisérii Na Hradě.

Tento článek je více než rok starý.

podcast na hradě Olomouc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Eva Lebedová

Eva Lebedová | Foto: Tomáš Loutocký

V pátek a v sobotu 13. a 14. ledna proběhne v Česku první kolo prezidentských voleb. Miliony voličů a voliček budou už potřetí rozhodovat o nové hlavě státu přímou volbou.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý doprovodný rozhovor k minisérii Na Hradě s politoložkou Evou Lebedovou

„Jako by chyběla diskuse o tom, v čem má Česko vynikat. Budoucí prezident by mohl ve spolupráci s dalšími sektory a vlivnými skupinami uvnitř společnosti nasměrovat vizi nebo koncepci, kam by měla Česká republika jít. Máme tady řadu odvětví, kterým v zahraničí chybí dobrý marketing, a prezident může přispívat k pozitivnějšímu nadšení uvnitř společnosti i k pozitivnějšímu obrazu v zahraničí,“ hodnotí vrcholící kampaň politoložka.

Strategie jednotlivých týmů uchazečů o Hrad v kampani je různá, když se zaměříme na cílení na prvovoliče a skupiny voličů do 30 let, říká Lebedová: Určitě nestačí jen atraktivní využívání sociálních sítí. Je potřeba mladé voliče oslovit svým nadšením, entuziasmem a tématy, která mladé lidi zajímají.

Tweety a posty na facebooku nebo instagramu, kde jsou rodinní příslušníci kandidátů, cukroví, volnočasové aktivity nebo pózy s domácími mazlíčky, mají vyvolat emoce. Součástí volebního rozhodování je znalost hodnotových postojů kandidátů, takže se logicky v průběhu kampaně nestačí věnovat jen tématům souvisejícím s pravomocemi prezidenta. Strategií dobrých týmů je přiblížit kandidáta z hlediska jeho osobnosti, protože fungují emoce, které si pak s kandidátem spojujeme,“ vysvětluje politoložka.

Markéta Vozková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme