Výběr z médií: televizní a internetové reklamy, zájem Čechů o SUV a ochranná fólie v hromadné dopravě

Pandemie koronaviru zvýšila zájem o internetovou a televizní reklamu. Téma pro Hospodářské noviny. V Česku roste zájem o vozy SUV, píše regionální Deník. Liberecký dopravní podnik obaluje tyče v tramvajích a autobusech fólií, chce tak zabránit šíření koronaviru. Informuje o tom deník Mf Dnes. A loňský rok zaznamenaly banky rekordně nízké zisky, uvádí deník E15. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Práce na počítači (ilustrační foto)

Restriktivní opatření pomohla internetové a televizní reklamě, píší Hospodářské noviny (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Hospodářské noviny

Koronavirová krize ovlivnila i nákup televizní nebo internetové reklamy. Všímají si toho úterní Hospodářské noviny. Celkem za reklamu utratily firmy loni přes 91 miliard korun. Nejvíce rostl zájem o reklamu v televizi, kde investovaly hlavně obchodní řetězce, nejméně naopak provozovatelé rekreačních činností. Důvodem je mimo jiné covidová pandemie a restriktivní opatření, kvůli kterým museli lidi častěji zůstávat doma.

‚Pandemie si vybírá svou daň.‘ Ekonomika podle odhadů analytiků loni klesla o šest až sedm procent

Číst článek

Zájem naproti tomu klesal o venkovní reklamu i o tu v tisku - firmy za ni utratily pouze necelých 4,5 miliardy korun. To je přibližně o pětinu méně než v roce 2019 a nejméně od roku 2014, dodávají Hospodářské noviny.

Deník

Nejčastěji registrovaným terénním vozem na úřadech se v loňském roce stala Škoda Karoq. Řidiči jich na českých úřadech zaregistrovali přes 8000. Informuje o tom regionální Deník. Podle něj tak v Česku stále roste zájem o vozy SUV. Jen za loňský rok řidiči registrovali téměř 72 000 těchto aut, to je více než 35 procent ze všech nových registrací.

Podle dat, která má k dispozici Svaz dovozců automobilů, klesal loni podíl nově registrovaných aut ve všech sledovaných třídách, výjimkou byly právě vozy SUV. Celkový počet registrací vozidel klesl kvůli covidu meziročně o necelou pětinu na necelých 203 000. A situace bude podle Deníku podobná i letos.

Mf Dnes

Cestující v MHD na severu Čech chrání před nákazou koronavirem antimikrobiální fólie. Tou začal dopravní podnik v Liberci obalovat tyče v tramvajích nebo autobusech loni v prosinci a systém prý funguje. Informuje o tom deník Mf Dnes. Podle listu nechá liberecký dopravní podnik během následujících týdnů obalit displeje a madla ve zbývajících soupravách.

Epidemiolog Smejkal: Britských mutací máme asi víc. Musíme být opatrnější a vydržet ještě dva tři týdny

Číst článek

Pandemie koronaviru přiměla i další podniky k novým opatřením. Třeba v Brně zkoušeli na jaře speciální ochranný nástřik, který měl patogeny, podobně jako zmíněná fólie, odpuzovat a taky je rovnou likvidovat. Ten ale neměl výrazný účinek. V Praze pak všechny tramvajové a autobusové soupravy čistí při každém zatažení do depa.

E15

Rekordně hubené zisky bank - to je titulek úterního vydání deníku E15. Podle něj vydělaly bankovní domy v Česku loni přes 46 miliard korun, zisky jim tak klesly téměř o padesát procent. Banky držely vysoké úvěry od firem a taky hypotéky. I tak jde o nejhorší výsledek od velké finanční krize v roce 2008.

Banky naopak držel byznys s firemními úvěry, který dosahoval 422 miliard korun. To je o 0,9 procenta více než v předcovidovém roce. A taky hypotéky - jejich objem za loňský rok činil více než čtvrt bilionu korun.

Právo

V covidové pandemii roste počet lidí trpících pocitem osamělosti. Upozorňuje na to deník Právo. Podle něj proto Češi ve velkém utíkají na sociální sítě a denně tam stráví i více než dvě hodiny. Podle průzkumu společnosti Kaspersky chce až 80 procent Čechů pocit osamělosti zahnat technologiemi.

Pocit osamělosti u řady jedinců zhoršuje i práce z domova. Právo cituje i průzkum společnosti Welcome to the Jungle, podle které trpí až 60 procent zaměstnanců odtržením od zbytku pracovního kolektivu.

Jan Bílek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme