Výběr z médií: stužky pro chronické pacienty, dotace na domy poškozené tornádem a mapy na nádražích

Stále více chronicky nemocných pacientů nosí speciální stužky nebo náramky, které popisují jejich zdravotní stav. Téma pro regionální Deník. Pouze 12 procent domácností zasažených tornádem podepsalo smlouvu na státní dotace, píší Hospodářské noviny. A z českých nádraží mohou zmizet turistické mapy. Informuje o tom deník Právo. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Doplňky a průkazy vydává například Český svaz hemofiliků, zažádala o nich asi čtvrtina jeho členů, píše regionální Deník (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Deník

V Česku přibývá chronicky nemocných, kteří nosí viditelné označení upozorňující na jejich zdravotní stav. Informuje o tom čtvrteční regionální Deník. Viditelné doplňky, jako jsou náramky nebo stužky, mají pomoct kolemjdoucím rozpoznat vážnou nemoc od opilosti nebo jiných společensky nepřípustných stavů. Takové označení může při nezbytném zdravotním ošetření zachránit život.

Přes šest tisíc diagnóz na jediném místě. V Česku začal fungovat webový portál vzácných onemocnění

Číst článek

Svým členům vydává doplňky a průkazy například Český svaz hemofiliků. Ten zároveň záchranářům rozdal metodické pokyny, aby lidi s poruchou srážlivosti krve podle červeného náramku na první pohled poznali a mohli jim aplikovat potřebný derivát. Bez něj jim totiž při sebemenším poranění hrozí vykrvácení. Regionální deník uvádí, že o identifikační prvky si od roku 2019, kdy je svaz začal rozdávat, zažádala čtvrtina jeho členů.

Hospodářské noviny

Měsíc a půl po tornádu na Hodonínsku podepsalo smlouvu na dotace se státem jen 12 procent postižených domácností, píší Hospodářské noviny. Z téměř 800 zájemců má jistou dotaci 97. Ještě na začátku týdne jich bylo jen 16, desítky smluv pak uzavřely mobilní týmy přímo v postižených obcích. Ministerstvo pomalé tempo udělování dotací vysvětluje zdlouhavým čekáním na potřebné doklady.

V programu Živel stát nabízí až dvoumilionovou dotaci a až třímilionový zvýhodněný úvěr. Státní fond podpory investic zatím uzavřel smlouvy za 136,5 milionu korun. K žádosti o dotaci na opravu musí podle Hospodářských novin zájemci doložit doklad o tom, kolik peněz dostali od pojišťovny, několik čestných prohlášení, fotografie domu, odhad výše nákladů na opravu a někdy i nájemní smlouvu. Po podepsání smlouvy musí přiložit další i potvrzení, aby měli nárok na výplatu peněz.

Mf Dnes

Nově opravený historický mlýn na Kanciborku v Třebíči už přilákal tisíce lidí. Jiné památky v regionu přitom hlásí pokles návštěvnosti, upozorňuje na to regionální vydání deníku Mf Dnes. Technickou památku nechala opravit a zpřístupnit tamní radnice. Návštěvníky teď láká na akci Za větrník na větrník - pokud si koupí speciální zákusek, mají vstup do mlýna zdarma.

‚Chtěla jsem ji trochu vystrašit.‘ Žena, která vyhrožovala starostce Mikulčic, se omluvila

Číst článek

Větrník s hruškovým přelivem si zájemci můžou objednat v sedmi třebíčských kavárnách a cukrárnách, pokud pak u pokladny mlýna ukážou vlaječku ze zákusku, nemusí platit vstupné. Uvnitř stavby uvidí zájemci výstavu koželužství a prohlídnout si můžou taky sklepní prostory včetně původních suchých toalet, vyjmenovává deník Mf Dnes. Rodiny s dětmi pak můžou navrhnout jméno pro dřevěného černého kocoura v expozici dobového bydlení.

Právo

Stojany s turistickými mapami by mohly v budoucnu zmizet z vlakových nádraží. Klub českých turistů, který je spravuje, se o jejich umístění dohaduje s Českými drahami a Správou železnic. Informuje o tom deník Právo. Dráhy totiž za umístění map na některých místech chtějí po klubu nájemné.

Podle Práva se objevují případy, kdy musí klub mapy odstranit kvůli rekonstrukci nádraží. Když pak chce plánek na místo vrátit, Správa železnic po něm požaduje uzavření nájemní smlouvy na reklamní stojan. Klub ale nechce platit - mapy podle něj slouží veřejnosti. Významné turistické tratě často startují právě na nádražích. Pokud se tedy klub nedomluví se Správou železnic, obrací se s požadavkem o volný pozemek na obec.

Kateřina Bečková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme