Vychází nový týdeník Echo! Chce získat náročné čtenáře a jít proti všem trendům

Na stáncích je nový týdeník. Jmenuje se Echo! Už dříve vycházel v elektronické podobě a stojí za ním tým, který letos v březnu zpustil také web Echo24. Jeho vedení jej popisuje jako týdeník, který jde proti všem současným trendům panujícím na českém mediálním trhu a nebude se podbízet lacinému vkusu. Projekt stojí mimo jiné na novinářích, kteří loni opustili Lidové noviny poté, co deník převzal Andrej Babiš.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový týdeník Echo! začal vycházet 7. listopadu 2014 | Foto: ČTK

Šéfredaktorem týdeníku je Dalibor Balšínek, podle nějž se titul od ostatních zpravodajsko-společenských týdeníků liší především obsahem, který ostatní nenabízejí.

„Odlišujeme se také výrazně grafickou úpravou, která je velmi seriózní, konzervativní, používáme pouze dva nebo tři formáty fotek,“ říká Balšínek a pokračuje:

Přehrát

00:00 / 00:00

O novém týdeníku Echo! mluví jeho šéfredaktor Dalibor Balšínek a odbornice na média a šéfredaktorka serveru Mediaguru Martina Vojtěchovská

„Víme, že s tím jdeme do poměrně velkého rizika a že ten titul, který jsme připravili, není pro masovou veřejnost. Nechtěl bych, aby to znělo, že je to elitářský titul. Je to titul pro náročného čtenáře a hlavně pro toho, kdo chce číst.“

Na titulní straně prvního čísla je prezident Miloš Zeman a Balšínek připouští, že to není příliš originální. „Bohužel to, co Miloš Zeman předvedl v minulém týdnu a vyvrcholilo to v neděli, změnilo i naše plány,“ vysvětluje.

„My jsme měli připravenou úplně jinou titulní stranu, úplně jiné téma. Vzhledem k tomu, že vystupování Miloše Zemana považujeme za velmi zásadní, rozhodli jsme se věnovat mu titulní stranu a poměrně velký prostor,“ dodává.

Po digitálním titulu přichází i tištěný

Internetový deník Echo24 začal vycházet v březnu, po třech měsících byl podle plánů přidán i digitální týdeník.

„Ten si po 18 vydáních získal poměrně velký okruh předplatitelů, v současné chvíli máme tři tisíce předplatitelů digitální verze. A slyšeli jsme velkou poptávku od čtenářů, že tento typ čtení chtějí i v klasické tištěné podobě. Víme, že je to obrovské riziko a že nám to nemusí vyjít,“ připouští Balšínek.

Pro to, aby se pokryly náklady, které vznikly s tiskem, prý bude stačit prodat aspoň pět tisíc kusů týdeníku.

Odbornice na média a šéfredaktorka serveru Mediaguru Martina Vojtěchovská první číslo hodnotí jako pokus o něco nového, titul se podle ní v něčem blíží týdeníku Respekt, byť v jiné části názorového spektra.

Echo! je reakcí na vývoj v českých médiích

„Obecně považuji za velmi důležité, že tituly jako Echo! vznikají, protože v celkové nabídce časopisů a novin posilují proud kritického přístupu a to je pro demokracii velmi podstatné,“ tvrdí.

Echo! přitom není v poslední době jediným novým tištěním titulem tohoto typu. Nedávno začal vycházet nový týdeník Téma, ještě před ním měsíčník Reportér.

„Je to možná poněkud překvapivé, že vzniká tolik tištěných titulů v segmentu, který neprožívá úplně nejšťastnější období. Ale je to dáno vývojem v českých médiích,“ vysvětluje Vojtěchovská a dodává:

„Projekty jako Echo! či Reportér stojí za odchodem bývalých redaktorů skupiny Mafra, je to nějaké vymezení proti majetkovým změnám v českých médiích. Týdeník Téma je naopak snaha Mafry vstoupit do skupiny týdeník.“

To, zda časopisy přežijí, podle ní ukáže jen čas. „Situace na trhu je velmi obtížná. Je to existenční otázka,“ uzavírá Vojtěchovská.

Helena Šulcová, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme