Vykolejený rychlík blokoval trať mezi Hlavním nádražím a Libní

Mezi pražským Hlavním nádražím a Libní vykolejil dopoledne na prasklé výhybce rychlík EuroCity, který směřoval do Varšavy. Nehoda se obešla bez zranění, ale vážně zkomplikovala železniční dopravu. Zablokovala totiž jeden z nejvytíženějších úseků kolejí v České republice. Řada vlaků kvůli tomu nabrala zpoždění.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vykolejený vlak EC 107 | Zdroj: ČTK

Nehoda se stala před půl jedenáctou několik metrů za výjezdem z železničního tunelu pod pražským Vítkovem.

Vlaky zde smí jezdit maximálně padesátikilometrovou rychlostí. Strojvůdce vykolejené soupravy Pavel Seman rozhodně popřel, že by jel rychleji.

"Při průjezdu inkriminovanou výhybkou jsem ucítil prudký náraz a lokomotiva jakoby jela po pražcích. Okamžitě jsem začal brzdit a zjistil jsem pohledem, že lokomotiva je venku z kolejí a po pozdější prohlídce další čtyři vozy," popsal nehodu Seman.

Právě nízké rychlosti zřejmě cestující vděčí za to, že vyvázli bez zranění. Přesnou příčinu nehody budou České dráhy teprve zjišťovat ve spolupráci se Správou železniční dopravní cesty."Předběžná příčina je technická závada na výhybce, konkrétně lom jazyka, na kterém vlak vykolejil," potvrdil ředitel Drážní inspekce Jak Kučera.

Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje se nedalo nehodě běžnou kontrolou výhybky zabránit. Škodu na soupravě zatím podnik odhaduje na milion korun. Vlak EuroCity 107 Praha spojuje denně naše hlavní město s Varšavou. Cestujícím z vykolejeného vlaku zajistily České dráhy náhradní dopravu pendolinem do Ostravy a odtud mimořádným spojem dál do Polska.

Nehoda stále komplikuje provoz v klíčovém železničním místě, kudy projíždí vlaky na Ostravu, Brno, Děčín, Mladou Boleslav nebo Hradec Králové. Úsek se podařilo částečně zprůjezdnit kolem půl osmé večer. Po koleji, kde výhybka praskla, se začne jezdit sníženou rychlostí zřejmě v neděli ráno. Kvůli nehodě nabraly zpoždění některé vlaky využívající tento úsek, podle Ondrůje jde řádově o desítky minut.

Spoje mířící na pražské Hlavní nádraží z východu a severu Čech musely České dráhy odklonit přes Malešice a Vršovice. Odklon se netýká spojů do stanice Praha Holešovice - vlaky SC Pendolino a mezinárodní vlaky EuroCity a vnitrostátní spoje na trase severní Čechy - východní Čechy - Morava, které jedou mimo Hlavní nádraží.

Milan Kopp, Martin Hromádka, Lenka Jansová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme