Výrobci potravin lobují za zachování reklamy v České televizi

Postupné vymizení reklamy z veřejnoprávní televize - tak jak to nedávno odhlasovali poslanci - zdaleka ještě není jisté. Nelíbí se totiž výrobcům potravin, kteří za vyškrtnutí této části novely zákona začali lobovat v Senátu. Ten má předlohu projednávat v příštích týdnech. Potravinářská komora tvrdí, že chystaný převod reklamy prakticky jen na komerční obrazovky ještě víc zvedne už tak vysokou cenu reklamy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká televize

Česká televize | Foto: Jan Rosenauer

Zdražení reklamy by podle vedení komory zdražilo řadu potravin a navíc i zlikvidovalo dost drobnějších výrobců. Viceprezident Potravinářské komory Ladislav Červenka proto naléhá na senátory, aby novelu - v jejím širším kontextu - rozhodně přehodnotili a změnili.

"Nejdříve je třeba stanovit parametry digitalizace českého trhu, která povede k liberalizaci, a teprve potom stanovit konkrétní schéma omezování reklamy na České televizi, a ne naopak, jak se právě stalo."

Vážné výhrady Potravinářské komory k postupnému stažení reklamy z České televize předseda Senátu Přemysl Sobotka chápe. Nevyloučil proto, že i to by mohl být jeden z důvodů, proč by dotyčnou novelu zákona v jejím dosavadním znění horní komora odmítla schválit.

"Určitě je budeme zvažovat. Samozřejmě budeme diskutovat o tom, co bude do budoucna i v té digitální úrovni, protože jakmile se bude digitalizovat, tak tady to konkurenční prostředí se zase dostane úplně jinam, než by to v této chvíli jakoby vypadalo, že dva monopoly."

Marika Táborská, Vít Dvořák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme