Vyšetřování vlakové nehody na Mostecku pokračuje
Na železniční trati mezi Mostem a Bílinou pokračuje vyšetřování víkendové srážky dvou nákladních vlaků. V místě havárie vlaky stále projíždějí pouze po jedné koleji. Podle Drážní inspekce za nehodu mohl strojvůdce, který zahynul. Místo také prověří specialisté, kteří zjistí případné zamoření vody a půdy.
Přesnou příčinu neštěstí by měla určit dnešní zkouška zabezpečovacího systému návěstidel. Má potvrdit nebo vyvrátit, zda se na nehodě tato zařízení podílela. Havárii zavinil řidič lokomotivy firmy Unipetrol Doprava, který při nehodě zemřel. Českému rozhlasu to řekl ústecký drážní inspektor Zdeněk Neusar:
"V současné době je pravděpodobné, že pochybení je na straně strojvedoucího. V podstatě tato podrobná prohlídka to definitivně potvrdí. Část vozů je už odvezena, první traťová kolej je sjízdná a pokračuje se na odvážení dalších vozů."
Na místě vlakové nehody u Želenic vyteklo podle Drážní inspekce několik tisíc litrů nafty. Při odčerpávání uniklé nafty zasahovali hasiči. Podle mluvčího firmy Chemopetrol Litvínov Pavla Veselého, proběhne dnes na místě úniku kontrola půdy a vody.
"Na místě nehody se budou dělat sondy vody a zeminy. Jestliže bude zjištěno, že zemina byla kontaminována, tak bude pokračovat její vytěžování a dekontaminace."
Dva nákladní vlaky se střetly v sobotu u zastávky Želenice. Souprava patřící společnosti Unipetrol Doprava narazila při rychlosti 57 kilometrů v hodině zezadu do stojícího vlaku Českých drah. Nákladní souprava Unipetrolu jela z Hněvic do Sokolova, stojící vlak ČD mířil z Kralup nad Vltavou do Mostu.
Související články:
Železničáři zprovoznili po střetu vlaků na Mostecku jednu kolej
Strojvůdce zemřel při nehodě nákladních vlaků u Želenic na Mostecku