Výsledek prvního kola voleb svědčí o vlivu sociálních sítí, shodují se odborníci

Sociální sítě zasáhly do výběru hlavy státu mnohem více než do jakýchkoli předchozích voleb. Je to vlastně i jejich vítězství, shodují se analytici. Výsledek prvního kola se podle některých z nich dá číst také jako porážka tradičních kampaní.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Osamělost na sociální síti. Ilustrační foto

Osamělost na sociální síti. Ilustrační foto | Foto: Free Digital Photos

Neúspěch Jana Fischera zapříčinil kromě špatného načasování kampaně také vliv sociálních sítí a internetu obecně, myslí si nezávislý konzultant v oblasti sociálních médií Adam Zbiejczuk.

„Protože Karel Schwarzenberg měl na sociálních sítích neuvěřitelný finiš a kdo se alespoň trochu pohybuje na Facebooku, tak si toho prostě nemohl nevšimnout, ať už byl, nebo nebyl příznivec. Ta placená část byla veliká a ta neplacená část, to znamená schopnost aktivizovat velké množství zejména mladých, vzdělaných lidí z velkých měst, kteří potom na sociálních sítích dělali velkou masáž primárně proti Fischerovi, pro Dienstbiera a pro Schwarzenberga byla opravdu velká a očividně zafungovala,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Komentátor Českého rozhlasu Petr Nováček a nezávislý konzultant v oblasti sociálních médií Adam Zbiejczuk rozebírali předvolební kampaň na internetu

Komentátor Českého rozhlasu Petr Nováček připouští, že předvolební boj se do budoucna bude muset stále více odehrávat i na sociálních sítích, neobává se ale úplného konce tradičních kampaní.

„Ti, kteří podporovali Karla Schwarzenberga, anebo ho nepodporovali, ale diskutovali o něm na sociálních sítích, tak to je jenom první fáze. Já bych ji nazval iniciace. Ale to důležité bude, jestli se v následujících 14 dnech podaří tuto ohromnou skupinu většinou mladých, angažovaných lidí dovést až k volebním urnám a přimět je k tomu, aby hlasovali opět pro Schwarzenberga,“ upozorňuje Nováček.

Zeman a Schwarzenberg rozjíždějí kampaň. Boj prý bude vyrovnaný

Číst článek

Ani Zbiejczuk si nemyslí, že se druhé kolo přímé volby prezidenta rozhodne na internetu, kde se zdaleka nepohybují všichni voliči. Velkou roli prý budou mít spíše než sociální sítě diskuze pod zpravodajskými články.

Pro Zemana i Schwarzenberga hlasovalo více lidí, než kolik by volilo jejich strany

Číst článek

„Voliči Jana Fischera, kteří ho přes to všechno volili, se budou rozhodovat podle mě ne podle internetu a ne podle sociálních sítí, ale dost možná podle televizních debat. A voliče Miloše Zemana je na internetu těžší zasáhnout a rozhodně je to nepřesvědčí,“ uvažuje Zbiejczuk.

Milan Slezák, Jana Vondráčková, Veronika Sedláčková, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme