Vyučujeme nezajímavě, tvrdí dvě třetiny pedagogů

Jen třetina českých kantorů o sobě soudí, že učí zajímavě. Ukázala to analýza společnosti Scio z dotazníkového šetření žáků na druhém stupni. Odborníci se dětí ptali na školní klima a zejména na vztahy mezi žáky a učiteli.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Učitelka Lenka Skleničková ze Základní školy J.Š. Baara v Českých Budějovicích byla ráno ve třídě sama | Foto: ČTK

Učitelé by měli mít smysl pro humor, respekt a měli by být spravedliví. Vlastnosti, které vyžaduje většina žáků a významná část pedagogů je skutečně splňuje.

Podle dotazníkového šetření se čeští školáci učí, aby si v budoucnu našli dobrou práci. Například žáci pražské Základní školy Londýnská se prý učí proto, aby znalosti v životě dobře využili a ne kvůli známkám.

„Aby mě to pak k něčemu bylo, protože kdybych se na to tady vykašlala, tak by mi to k ničemu nebylo a trávila bych tady čas zbytečně,“ říká jedna ze žákyň.

Stejně odpovídala v dotaznících i většina školáků z druhého stupně. Podle ředitele školy Martina Ševčíka ale stále rodiče zajímá spíše klasifikace: „Ono v generaci rodičů našich dětí, a zejména prarodičů, je to velmi zakořeněný systém, marná sláva, fungující opravdu staletí.“

Také učitelé si podle analýzy myslí, že děti chodí do školy jen kvůli dobrému vysvědčení.

Dále se ukázalo, že podle školáků je nejnebezpečnějším místem ředitelna. Vadí jim také přísná pravidla o přestávkách, která podle nich omezují svobodu.

Klára Bílá, Petra Benešová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme